fredag, marts 25, 2016

Det var så den tur.

Vi er hjemme igen. 2 dage nåede vi at være på Bornholm, på træningsturen. 

Grunden til, vi er hjemme igen, er at Mette fik voldsomt ondt i sit højre baglår og omkring knæet, allerede på andendagen. 
Første dag gik ellers godt - vi fik vandret 12 km i alt, med vores 'tunge' rygsække og kunne være tilfredse da det tit er en god ide at tage det med ro de første par dage. 
Anden dag, allerede da vi skulle afsted på en cirka 15 km tur, fik Mette ondt og efterhånden mens vi gik, havde hun smerter og humpede nærmest. Her måtte jeg sige stop, efter 3 km - men da var vi i en skov sti, lige efter at have set Hammerhus så vi måtte gå mod den nærmeste by. 6,3 km blev det i alt. 

Og det blev også enden på vores forberedelsestur. Vi kunne sagtens også have blevet på Bornholm og i stedet for at vandre, holde en lille ferie. Men Mette humper meget og så ville det ikke være sjovt. 
Heldigvis kan vi altid komme til Bornholm igen. Vi ved dog ikke om det skal være vandring, men der er også muligt med biltur eller en cykelferie. 

Vi skal også have en status på vores forberedelse tur fra Bornholm. Selv om vi ikke fik vandret ret meget, var der en masse andet som vi fik prøvet af, blandet andet mine vandrestøvler, sovepose, diverse uldtøj som jeg havde købt, proviant mad osv. 
Jeg kan for eksempel mærke at det er hårdt for mig at vandre langt (og i flere dage) med en tung rygsæk. Jeg tror og vil overveje at prioritere hvad jeg tager med til andre ture fx til Lapland. 


Vi har talt om at prøve at hive et par weekender ud af vores kalender til nye forberedelse-ture, så der også skal prøves andre overvejelser af. Vi har også en del udstyr der skal købes så de skal også prøves af. 

Ingen kommentarer: