søndag, juni 10, 2007

Christina på cykel igen!

Da jeg skulle flytte til KBH fra en så dejlig cykelby, Odense, frygtede jeg at jeg ville miste muligheder for at cykle meget og at flytte til en by, der ikke er en så cykelby ligesom Odense. Men jeg tog heldigvis fejl - København er nemlig også en dejlig cykelby.

Jeg tog den første cykeltur i fredags, efter min cykel blev bragt til kbh og lavet, og da solen valgte at besøge Danmark i weekenden, benyttede jeg lejligheden til at cykle på arbejdet. Fra Sydhavn til Emdrup (Ryparken) er der 10 km, og det mærker man sgu ikke, når man cykler forbi Hovedbangeården - Nørreport - Østerbro - Ryparken, for det sker hele tiden noget på vejen, og jeg nød cykleturen.

Efter arbejdet cyklede jeg til Vanløse og møde Cat, for vi skulle på en cykeltur - det plejede vi gøre, da vi boede i Odense, og hun ville gerne cykle med mig på min første cykledag - så vi cyklede først til Frederiksberg for at købe noget. Dernæst lød ruten på;

Frederiksberg - Nørrebro - Emdrup - Gentofte - Ordrup - Klampenborg. Vi endte på Dyrebakken og nød vejret i fuldt drag, med nogle lækre is og en kort tur på Bakken. Så cyklede vi tilbage til Vanløse med en anderledes rute.
Så cyklede jeg hjem til Sydhavn igen - gennem Frederiksberg - kan lide ´byen´, så der cykler jeg gerne altid igennem, hvis jeg skal besøge Cat.

Det var en rigtig dejlig cykledag med mange kilometer. Mon det var på 40 km i alt? - og jeg ser frem til flere cykledage! Tror at min far bliver glad når han læser denne her? :o)

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

´Jo mon ikke - din far blir stolt ;)

Det var sgu da rart at komme op igen, og du har vist ikke mærket den lange tur - når der hele tiden sker spændende ting!!

Godt gjort ;)

Lizelotte sagde ...

Sejt Christina - du er jo allerede i fuld gang med at træne til Tøserunden :-)

Anonym sagde ...

Sådan min pige.
Du ender som cykelfreak som mig:-)
FAR

Anonym sagde ...

Ha nu ikke alt for store forventninger til mig - ikke endnu!Men jeg vender nok stærkt tilbage engang, nu kræver det bare at cykle noget mere.