mandag, juni 02, 2008

Shopaholicalisme?

Lider jeg af pludselige shopaholicialsme på den seneste tid?

Det slog mig i aftes, at jeg er begyndt at ligne Becky Bloomwood fra bogserien "Shopaholics drømmesverden". Hun er en rigtig shopaholic og elsker at shoppe, fra A til Z. Hun køber tøj, selv om hun ikke har penge. Hendes bank prøver hele tiden at hjælpe hende, men falder på en eller anden måde for hendes charme.

Jeg har altid været fornuftig med mine penge. Jeg bruger kun penge, når der er nødvendigt. Resten går til opsparingen eller til større ting, som rejser. Men jeg erinder ikke, at jeg har overført mine penge til opsparingen i 2008! Godt nok har jeg været på Gran Canaria, Belgium og senest London. Jeg har betalt despostium for Brasilien-turen. Derudover, så er mit tøj-udgifter blevet steget en del. Nyt fladskærm er der også købt til mig selv. Flybillet til USA er betalt.
Jeg har nydt at shoppe på den seneste og er begyndt at købe ting, jeg ellers altid har ventet til jul eller fødselsdag. I går købte jeg en ny skjorte og en afslapningsbukser. Det var ellers ikke meningen. Jeg mangler faktisk ikke skjorter, men den der faldt jeg for i går og måtte eje den.

Er jeg en shopaholic i en mild grad, eller formår jeg bare at nyde livet mere og gør mere for mig selv? Jeg holder mig til det sidste. Jeg vil nu heller til at bruge penge på ting, jeg kan nyde her og nu, i stedet for at sætte alle pengene på opsparingen, men nu slipper jeg ikke helt opsparingen, da den er en livsinvistering for mig, til en lejlighed og nye møbler.

Jeg er bare som andre. Jeg forkæler mig selv. Jeg tænker på mig selv. Jeg er lidt af et luksus-menneske. Jeg nyder at shoppe, gerne nyt tøj (ud med de gamle!). Jeg elsker at være ude, spise ud og bare at lave noget.

Fortæl om jeres shopaholicalimse - er det i en mild grad, eller ligeså slem som Becky Bloomwoods?

5 kommentarer:

Klejs sagde ...

Du ved hvordan Becky Blomwood var i "Shopalcoholic i medgang og modgang"? Hun var dybt afhængig af ebay. Det er mig! Bare med trenndsales.dk og qxl.dk. Very dangerous places!

Man har lov til at forkæle sig selv. Gu' har man så...

Anonym sagde ...

Ja, husker tydeligt Beckys afhænggighed :)
Heldigvis er jeg ikke nået til netshopping... endnu!

Anonym sagde ...

Jeg har også en mistanke for at jeg lider af shop-mani - men heldigvis går jeg ikke efter dyre mærker, så vil jeg gå fallit. Jeg bruger desværre også mange penge på velvære-behandlinger!

Anonym sagde ...

Mig shopalcoholic - no way :)

I hvert fald ikke i disse måneder - men normalt. Det skifter meget fra måned til måned, sommetider er der bare alt muligt man må eje, og andre gange er der ikke en disse.
Men ejg trøster mig selv ved at jeg ikke er ude efter det dyre, men sommetider kunne jeg da godt tænke mig at shoppe mig fattig i Noa-Noa, men har ikke samvittighed til det.

Lizelotte sagde ...

Det er dejligt at shoppe engang imellem ... når man har tid og lyst og råd....

Jeg tror du bliver til en Livsnyder, Christina - det næste bliver at du sipper årgangsvine!

:-)

"ud med de gamle" ... håber det er tøjet du snakker om, søde...!