søndag, september 23, 2012

Døves Kulturuge

I morgen skyldes døves kulturuge i gang, som er arrangeret af DDL i samarbejde med sekrakeriet samt mange frivillige, der har knoklet at ugen kan gennemføres med forskellige arrangementer, som kan ses her.
Formålet med døves kulturuge er, at synliggøre os selv og vise til det danske samfund, at vi også er en del af samfundet, samt vise hvad tegnsprog er for noget.

Jeg selv har tænkt mig at komme forbi Brohusgade (Døveforeningen af 1866, som har deafpub hver aften med forskellige oplægs af døve) mandag aften og måske også tirsdag aften. Og så er jeg til at finde til quizaften fredag aften, samt den store fest lørdag aften. Jeg er så lykkelig at arrangementerne højst er 5 minutter fra min lejlighed. Især fredag og lørdag kan jeg efterlade cyklen derhjemme og gå. Men ja, vil lade være med at drikke så meget, da jeg jo er begyndt på et træningsprogram, så alkohol er i princippet ude af billedet for en periode.

Ses vi?

Ingen kommentarer: