tirsdag, november 07, 2006

glæden ved at gå på seminariet

Er småt vendt tilbage! her efter efterårsferien er det gået bedre. Pæd/psyk er sat på vores skema, projektet er ved at være gå fremad og vi er ved at lave et par opgaver i pæd/psyk og sundhedsfag.

Jeg har bare haft en rigtig god dag, selv om det var en laaaaang dag. Først fik jeg ros fra pæd/psyk-læreren for min fremlæggelse, som jeg havde gjort meget godt og så også for mit tegnsprog, for det var så levende. Jeg blev glad, for det er jo altid dejligt at få bekræftet på at man har nået rigtigt på sit studium. Jeg ved at jeg har valgt det rigtige studie, men at få det bekræftet og at få det vide at man gør et godt stykke arbejde, er vildt dejligt. Specielt når man er nået langt og er ved at afslutte seminariet.

Og nu til det andet: Jeg bestod førstehjælp-kurset!! :o) Nu kan jeg give folk hjertemassage og førstehjælp efter Dansk Røde Kors - det er godt nok lidt uhyggeligt at tænke på, for nu har jeg jo den pligt at være til rådelighed, hvis jeg finder nogen, der har brug for hjælp. Så er ansvaret jo mit. Men det er jo den fordel ved at have beviset; Man kan redde folk, ikke kun indkalde 112. Det vil være super, hvis alle over 18 skulle få det bevis på at kunne give de andre førstehjælp.

7 kommentarer:

Anonym sagde ...

Nu er jeg virkelig tryg ved at have dig ved min side hvis nu der sker noget med mig :-)

Lizelotte sagde ...

Sjovt du siger det - jeg syntes også det var lidt skræmmende, at man pludselig har ansvar for at gøre noget... :-)

Hils Mette og good luck på fredag...

Anonym sagde ...

Tillykke - det var da dejligt , både at få ros og at du har bestået førstehjælpen!

Anonym sagde ...

Mette, det er måske trygt for dig, men tro mig, jeg vil nok glemme noget af førstehjælpens punkter, når jeg skal til at gøre noget. Jeg går sikkert i panik *GG* Ej, lad os se tiden an.. Men håber ikke, jeg skal til at give nogen hjertemassage!

Lotte, ja det er skræmmende :) Jeg hilser Mette.

Anonym sagde ...

Super godt, at du har fundet glæden ved at gå på seminariet igen - og super sejt, at du bestod førstehjælps-kurset - nu er du autoriseret til at hjælpe os andre, hvis det skulle blive nødvendigt, hø hø...

Anonym sagde ...

Sejt... At andre også har bestået førstehjælps-kurset. Troede at det bare var mig, der var sådan lidt nørdet mht. at være beredt på alt.

Men du har ret, kan mans huske alt, hvis man panikker? Har dog ikke tendens til det slags (panik, altså!)

Men fortæller det nok, hvis jeg nu en dag står med en der er ved at kvæles, tager sig til hjertet eller er blevet brændt.

Anonym sagde ...

Klejs, må indrømme at det var en del af seminariet at jeg skulle have det førstehjælps kursus, men det var nu en fordel, hvis nu jeg møder nogen der har brug for hjælp, selv om den største del af mig nok ønsker, at jeg ikke støder på nogen, der har brug for min hjælp. Jeg TROR at jeg er en af dem, der går i panik, men ved jo ikke, har aldrig været ude for sådan noget - endnu. Og jeg har lige fået min kursus-beviset, og det står lidt på beviset, om hvad man kan gøre, hvis man giver førstehjælp, så det er da en stor hjælp :)