onsdag, oktober 31, 2007

JUL - Følger jeg med?

Der er julpynt overalt - næsten da - og vi er kun i oktober. De sidste par år har jeg fået den fornemmelse af, at julen varer længere end den egentlig er. For mig starter julen efter den første adventsdag.

Men ved godt at der er mange andre som synes at julen først starter senere, men med julepynt overalt, selv i Netto, får mig til at tænke på, om folk ikke kan vente med at sætte julepynt til salg til midten af november? Sætter folk da julepynt op nu? Nej, vel.

Folk begynder sikkert at handle julegaverne ind (man får jo flere og flere gaver), spekulere på hvor de skal holde jul henne, handle julemad ind, osv. osv.

Hvor står jeg? Ingen steder. Jeg har kun de der tanker om at rejse lidt væk i julen - for at komme lidt væk og nyde afslapningen ligesom sidste år. Jeg synes ikke at vi holder jul som vi plejede at gøre da jeg var barn. Jeg husker, at julen var rigtig hyggelig og tiden, hvor jeg fik en masse gaver. Jeg vil ønske, at jeg kan se julen som en hyggelig tid igen, men det er svært, når folk starter tidligt, og man ikke føler den ægte julestemning. Men det kan også være bare mig? som ikke følger med julestrømmen?

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

GRINER - dig og din skeptis over julen... EJ du ved jo jeg elsker julen, men jeg synes helt ærligt også det starter for tidligt i forretninger.
Og jeg har overraskende nok ikke købt en eneste julegave endnu - plejer at være nået halvvejs igennem nu ;)

Anonym sagde ...

Maiken, ja det er måske mig som er skepsis, men folk starter altså bare tidligere og tidligere, at jeg næsten ikke følger med? :) Jeg kommer jo altid først i julestemning i december, så det er bare godt.

Men ja noget nyt hos dig - at gaverne ikke er købt endnu..

Lizelotte sagde ...

Jeg synes godtnok også at det er voldsomt tidligt! Og jeg kan faktisk rigtig godt lide jul.

Om ikke andet, så ved du ihvertfald at du er velkommen hos os, Christina. Synger gerne julesalmer på tegnsprog *GG*!