mandag, november 12, 2007

Hvem skal stemmes på?

Der er jo valg i morgen - og jeg aner slet ikke, hvem jeg skal stemme på. Det bliver i hvert fald ikke Dansk folkeparti og Ny Alliance. NA er ny, men da valget blev udskrevet, synes jeg ikke at NA har tydeliggjort deres politik - og der er stadig uklarheder, hvad de står for.

Jeg har ikke rigtig fulgt med i valgkampen - synes det er så svært, når jeg stadig ikke forstår det hele, hvordan det skal foregå med de mandater og hvilke partier der skal holde sammen, for at få flertal og så videre. Men jeg prøver da.
Men når jeg forsøger at læse om valget eller se debat på tv - får jeg en fornemmelse af, at der nærmest handler om at vinde valget.

Bliver det Helle, Villy, Bendt, Line eller Anders igen? Det får vi se tirsdag aften! Jeg ønsker mig kun en regering, der arbejder på at forbedre mange områder i vores samfund.

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Ja det er fandeme ikke nemt - har hørt og læst der er MNAGE danskere der i år ikke er helt klar over hvor de skal sætte deres stemme. Inkl. mig - er også begyndt at indsnævre mine valgmuligheder - det er ikke nemt når de alle har noget godt at sige... men spørgsmålet er hvordan vil de handle....
Men resultatet - ja det ser vi imorgen!

Anonym sagde ...

Ja det er fandeme ikke nemt - har hørt og læst der er MNAGE danskere der i år ikke er helt klar over hvor de skal sætte deres stemme. Inkl. mig - er også begyndt at indsnævre mine valgmuligheder - det er ikke nemt når de alle har noget godt at sige... men spørgsmålet er hvordan vil de handle....
Men resultatet - ja det ser vi imorgen!

Bruno sagde ...

Hej
Det kan være svært at beslutte sig, og overskue hvad de forskellige politikere mener. Især her i en valgkamp er der så meget valgflæsk at det slet ikke er til at finde ud af hvad de virkelig mener og hvad de bare siger for at få vores stemmer. Faktisk er det aller bedste at følge med fra valget er overstået, indtil der udskrives valg igen - altså alt andet end lige i valgkampen.
Men husk, at valgdagen er en festdag! Demokrati og ytringsfrihed er det vigtigste og mest værdifulde vi har i vort samfund. Det er hele grundstenen for at vi har det fantastiske velstående samfund vi har her i Danmark, efter min mening en af de aller bedste i hele verden.

Men heldigvis bliver der ikke ændret på det, uanset om det bliver Helle elller Anders der bliver statsminister efter imorgen.

God valgdag. FAR.