torsdag, november 15, 2007

Bokseren Christina

Mette har i et stykke tid plaget mig om at tage med hende til bokning henne ved fitness.dk - og da jeg gav mig, fandt vi ud at boksning-holdet fandt sted hver onsdag kl. 17, og der trænede jeg jo fodbold. Så det blev aldrig til noget. Men da vinter-sæsonen begyndte at melde sig, og træningen er flyttet til om torsdagen nu, er jeg fri om onsdagen nu, og meldte Mette mig klar til en omgang Kessler-boksning!

Jeg havde forestillet mig, at man bare ´brugte` hænder, og at det nok ville blive en smule sjovt. Men jeg tog fejl. Det handler jo altid om at prøve først, før man kan sige noget om oplevelsen! Vi var til boksning i en time, og det var en svedig time - men en herlig time - som ikke viste sig, at kun hænder blev brugt, men hele kroppen.

Derned skal jeg helt klart igen - det var så befriende at bruge hele kroppen - og en god måde at komme med sine vrede og frustrationer af med. Jeg har haft nogle uger, hvor jeg ikke rigtigt laver noget i hverdagen, da jeg ikke kunne finde ud af at skrive. Og det har forhåbentlig hjulpet.

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Er det det der hedder bodycombat ? - for jeg bruger også fitnees.dk, har overvejet combat men ender altid med det sædvanlige step..

Anonym sagde ...

Kender ikke bodycombat - men på programmet står det boksning, så ved ikke om det er det samme, de to? :)

Er ikke ekspert i det område.

Anonym sagde ...

Det er alm. boksning træning..;-)
Kan helt klart anbefalde bodycombat..;-)
Så Maiken prøv det..;-)

Bruno sagde ...

Boksning - sejt!
Vi havde for et par år siden en boksetræner til vores ugentlige gymnastikaften i cykelklubben. Det var hårdt og sjovt..
Har ikke prøvet at gå til det motionscentret men er sikker på at man får rørt alle musklerne.

Så, bare gå til den :-)
FAR