torsdag, februar 07, 2008

Navngivning er lettere at huske

Jeg begyndte ved Fremad Valby i september, og havde ikke den første måned haft tolk på ved træning, så derfor vidste jeg ikke hvad alle pigerne hed eller når jeg fik deres navn at vide, glemte jeg det hurtigt igen.

Jeg lavede en slags navngivning til nogle af pigerne - og i den anledning giver jeg typisk navnene efter skuespillerne - fordi det er nemt at huske. For mig, i hvert fald. Det første navn, jeg gav, var Kirsten Dunst. Hver gang jeg ser hende ved træning, tænkte jeg: "hej Kirsten Dunst". Indtil jeg fandt ud, at hun hed Ida. Hun har et navn, som alle på holdet kalder hende, eller er det nu Perin, som hun hedder til efternavn. Men for mig er hun Kirsten Dunst.

Er det skørt? Nej, det synes jeg ikke. Det er bare min måde at have styr på hvem folk er. Efterhånden tiden gik, lærte jeg pigernes navne at kende - men vi bruger ikke altid fornavne, nok fordi nogen hedder det samme. Jeg er Chris, det kalder Coach Lennart mig i hvert fald. Der er Zara, Sara, Ida (eller Perin), Netterstrøm (men hun hedder Marie), Kiri, og så videre.. Der er stadig et par navne, jeg ikke kender til endnu, så en af pigerne har fået navnet Julia Stiles af mig.

Jeg er spændt på, om der kommer flere kendte navngivning af mig efterhånden? Kunne være sjovt. Jeg glemmer heller ikke en fest, hvor jeg og en veninde gav næsten alle gæsterne kendte navngivning, fordi vi ikke kendte deres rigtige navne.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det kender jeg godt til... gjorde det samme med flere af mine hold på lærerseminariet. En af fyrene blev "døbt" Professor Snape! Senere fortrød jeg det lidt for jeg kunne ikke lade være med at grine indvendigt hver gang jeg så ham komme ind om morgenen. :-D

ida sagde ...

Nej hvor er du bare sød Cris - hihi Kirsten Dunst, det er da slet ikke så galt ;) Det kender jeg så godt selv....fed klumme!!
Knus ida, Perin :)