lørdag, maj 03, 2008

stakkels våd pige

I går eftermiddag skulle jeg til et informationsmøde ved Center for Døve i Herlev omkring vikarjobs.

Jeg var klar da jeg kom afsted hjemmefra. Havde søgt på nettet om hvor centret lå, det lå kun 5 minutter fra busstopstedet, så det var da perfekt. Jeg havde også taget min mini-krakbog med, hvis det skulle gå galt. Jeg havde også pakket min mappe med udtalelser fra tidligere praktiksteder og diverse steder, mit CV og skolepapirer, hvis nu de ville se mine papirer. Jeg så at det var regnsvejr, så jeg valgte at cykle lidt fra Amager til Forum, hvor der var bus til Herlev.

Alt var klar.

Indtil jeg stod af i Herlev - det var det rigtige busstopsted, men det regnede voldsomt, at jeg nærmest blev halvt våd med det samme da jeg steg af bussen. Jeg havde endda regnjakke på. Jeg tog mini-krakbogen frem og kiggede hvilken retning jeg skulle gå, og så jeg så en adresse, som jeg skulle gå igennem, gik jeg den vej.

Men desværre viste det sig at det var den modsatte vej! SUK. Jeg var rasende på mig selv. Hvorfor skulle det ske for mig, sjovt nok altid på de dage hvor jeg skal til samtale eller lignende (for dette er sket før).
Og min stakkels mini-krakbog blev drivvåd! Jeg kunne heller ikke næsten se i den, så våd var den og jeg blev bare mere og mere våd. Tasken, min bukser, sko og strømper.
Jeg skrev til centret og meddelte at jeg ville blive forsinket (det hader jeg at gøre når det er første jeg skal møde dem!) og blev bare frustreret og irriteret på mig selv. Jeg tænkte selvfølgelig på, at jeg kunne have fra starten af undersøgt om det var den rigtige retning jeg gik mod, men sket var sket. Jeg valgte at gå tilbage, men gennem stier og blev mere og mere våd. Værre kan det ikke blive, tænkte jeg.

Jeg ankom til centret, 25 minutter senere end jeg skulle, men personalet var så søde at jeg straks glemte epsioden. heldigvis! :)

Selve informationsmødet gik godt. Jeg og en anden blev informeret lidt om hvad der vil ske og blev vist rundt i centret. Vi begge skal have tre prøvevagter og så tager vi det derfra, når den tredje vagt er overstået.

1 kommentar:

Klejs sagde ...

Oi ye!! Kender det. Jeg kom for sent til 3. skanning dengang jeg var gravid. Tog nemlig den forkerte bus, der kørte ad alt for store omveje alle andre steder end Skejby. Tog tilbage til udgangspunktet og tog den rigtige bus dertil. Jeg var grædfærdig, fordi en skanning koster penge og tiden var gået til en anden. Men de forbarmede sig over mig, og jeg fik en ny tid en par dage efter.