torsdag, juni 28, 2012

Første bøde..

En gang skal jo være den første - og forhåbentlig også den sidste gang. Jeg har desværre fået en bøde, for at have cyklet på den anden side. Bare sådan.
Jeg er blevet stoppet af politiet nogle gange fordi jeg ikke havde lygter på min cykel når det var mørkt, men slap hver gang. Men ikke denne gang. Jeg skulle naturligvis modtage en bøde på 700 kr.


I det øjeblik, jeg fik bøden, forbandede jeg naturligvis betjenten der stoppede mig og tænkte at der er 700 kr. ude af vinudet, men efterhånden tiden gik og fik luftet mine tanker på vej til arbejde (fik nemlig bøden, på vej arbejde. Ikke ligefrem den bedste morgen!). Jeg kom til fornuft og betjenten gjorde jo sit arbejde, som kun er godt. Og hvis jeg bliver ved at slippe let hver gang, så lærer jeg jo intet og betjenten er jo ikke blevet en betjent for at lade folk slippe let.
Det triste er bare at det gik ud over mig, at jeg var på det forkerte sted på det forkerte tidspunkt. Ikke fordi jeg ikke fortjente det, for det gør jeg desværre. Har jo fået bøde for noget, man faktisk ikke skal gøre ude i trafikken (eller cykeltrafikken). Nu skal jeg bare lade være med at cykle på den forkerte side over 100 meter og HUSKE cykellygter hver gang, er en mester til at glemme det. Jeg orker ikke at bruge flere penge på bøder. Hellere bruge 700 kr på god madoplevelse eller købe lækkert tøj for.
Det er jo en lærestreg til mig selv, og det er kun mig selv jeg kan takke for.

6 kommentarer:

Unknown sagde ...

'Bare for at cykle på den forkerte side' - hold da op, mand. Men ja det generer nok cykeltrafikken, men alligevel.

Jeg tror nu heller ikke at politimanden, da han var lille og drømte om at lege røvere og soldater, ikke havde troet at han skulle stoppe cyklister ;)

Julie Viktoria sagde ...

Små ting synes jeg.

Det er rigtig stor regning at smide. :(

Anonym sagde ...

700,- bare for at cykle på den forkerte side. Vildt!!! Tak for advarselen.

Christina sagde ...

Tænkte også selv at det var småting og vidste heller ikke at man kunne få bøde for det - men altså, der findes sgu paragraffer mod alt.

Christina sagde ...

Tænkte også selv at det var småting og vidste heller ikke at man kunne få bøde for det - men altså, der findes sgu paragraffer mod alt.

smeloa sagde ...

newsCheck Out Your URL this websitearticle Check This Outmore information