fredag, juni 22, 2012

Mit arbejde

Jeg har efterhånden været ved min arbejdsplads i 4 år. Det er vildt, 4 år på samme arbejdsplads (OK - ikke helt, vi var flyttet fra Herlev til Glostrup sidste sommer).
Det er ikke sådan at jeg vil blive ved den samme arbejdsplads til jeg bliver pensioneret. Jeg håber naturligvis at jeg får udfordringer på andre arbejdspladser, på et eller andet senere tidspunkt. Lige nu kan jeg simpelthen bare ikke. Men alligevel er der nogle tanker kørende rundt i mig. Skal jeg snart overveje at sige stop og evt. prøve et andet arbejde, men så snart ordet ´nyt arbejde` er i mine tanker, ender det med at ville beholde mit arbejde. Mit arbejde kan være krævende, selv om på overfacaden ser det "simpelt" ud og man er jo pædagog, man besøger bare sine brugere og ja vejleder dem. Men der ligger en masse bag det. Man skal samarbejde med sine kolleger hele tiden, man arbejder meget alene, man skal være ´på´, når man er sammen med sine brugere og det er ikke bare at snakke med dem. Næsten al min energi bliver suget væk gennem mit arbejde. Men det ER spændende og giver en masse udfordringer. Jeg kan aldrig vide hvad der kan ske på en dag. Det er jo det fede ved ens arbejde. Der sker forandringer ved min arbejdsplads, nogle gange for ofte, nogle gange for lidt. Nogle gange kan jeg ikke lide det. Nogle gange kan jeg lide det. Nogle gange har jeg lyst til at være leder og bestemme det hele. Nogle gange vil jeg stoppe. Nogle gange har jeg svært ved at forestille et bedre arbejde end mit.

Men sådan kan ens arbejde være. I hvert fald mit. Lige nu er jeg glad for mit arbejde, selv om der sker en masse forandringer denne sommer, som gør at jeg ikke helt bliver tilfreds. Jeg befinder mig i øjeblikket i et stort team, på 8-9 pædagoger, hvilket er at det kræver et større overblik og samarbejde med alle og enhver i teamet. Det meste tilfredsstillende vil være, hvis jeg bliver heldig at få lov til at være med i team, hvor der kun er få kolleger i, det vil være så genialt for mig og min arbejdsstil/form.


Min arbejdsplads


Det bedste ved min arbejdsplads, er at der er et tegnsprogsmiljø og så dette vindue. Vi har ABC - håndalbafat på vinduerne. Det kan jeg godt lide. 

1 kommentar:

Unknown sagde ...

Så sandt så sandt... Folk kan også godt kigge lidt når jeg fortæller hvad jeg laver,.de ved ikke at det faktisk e krævende og ret spændende

Tanker kan man jo altid førte dig,.jeg ved heller ikke hvor længe jeg bliver, men synes også at deter skræmmende at starte forfra et andet sted.