torsdag, april 13, 2006

Den 3. uge

Stille og roligt

Denne her uge har vi arbejdet lidt frivilligt paa et hospital her i byen, Antigua. I mandags tilmeldte vi os som frivillige og kunne selv bestemme hvor meget vi vil arbejde efter vores lyst. Men de er rigtig glade for vores hjaelp. Der er altid brug for frivillige.

I mandags startede vi med at vaere i en borne afdeling forst (der er handicappede born i korestol). Vi "legede" med dem og gik rundt i afdelingen med dem i korestol. Bagefter blev vi hentet til kvinde afdelingen, hvor der var brug for os til at gaa med dem hen til en kirke, saa de kunne se en udstilling af Jesus - halloj. De er udviklingshaemmede og de fleste sad i korestol.

I kan tro, at det var haardt og svaert at gaa med dem i korestol til kirken, for gaden her er meget ujaevnt. og slet ikke godt for korestol! Og man siger, at byen her er en af de mest korestol-venlige-byer. Ja, saa er man spaendt paa, hvad der er i andre byer.

Tirsdag havde vi ikke noget for. Der skulle vaere en rundtur i hospitalet, men jeg naaede aldrig at vaere med.

Onsdag og torsdag har jeg arbejdet paa borne-afdelingen. fra kl. 9 til 12 om formiddagen. Det er faktisk ikke saa meget at lave der, for de sidder jo i korestol og kan ret ikke meget. Men nu har jeg jo gjort en god gerning :o) Ved ikke, om jeg kommer der mere, for jeg har brugt lidt tid paa arbejde der og at observere det paedagogiske der. Hvilket er meget anderledes, men jo ikke uforventet.

Ingen kommentarer: