lørdag, april 22, 2006

Kort visit i Honduras

Saa har man fundet paa endnu en tur

Syntes lige at jeg skulle have en tur mere, for jeg skulle hjem igen, og taenkte det kunne vaere sjovt at tage en bustur til Honduras for at besoge en mayaby, Copan og se endnu nogen ruins. Stedet var mindre end Tikal, og storre end Quirirela (kan fandme ikke stave til byen). Rigtigt smukt at se paa og meget lyse pyramider og templer, dog ikke nogen store. Jeg var der i ca to timer og nod at gaa lidt rundt og nyde udsigten.

Men koreturen til og fra Honduras var LANG ;o) Men koreturen hjem fra Honduras blev en oplevelse for mig, for vi sad i en lang bil ko ca 25 km fra Guatemala city, og i bjergene. Saa det tog sin tid, for vi endelig var i Gua City (man skal igennem byen for at kunne komme til Antigua), og der overvaerede jeg de vaerste syn af smaa byer, husene helt odelagte og total grimme. Bornene hele vegne, selv paa vejen, hvor der var en slem trafik. Specielt i Gua City, hvor der naesten ikke var nogen lysetrafik - kun nogle faa enkelte paa en bestemt stor vej. Men ellers ikke - saa der var nogen gadebetjente som styrede trafikken. Taabeligt. De burde hellere taenke paa at faa flere lysetrafik.

Guatemala city er indtil videre den grimmeste hovedstad, jeg har set. Og jeg kan forstaa, hvorfor man ikke synes, at man lige skal have en tur til City, for det ser meget skummelt ud. Ved dog ikke med inde i byen og med butikkerne, men de vej, vi korte forbi var nok.

Og jeg var igen alene paa turen - dog med nogen ukendte mennesker, der ogsaa var med i bussen. Men jeg nod det. Endnu en udfordring for mig. Tage helt alene til et andet land, jeg IKKE kender til. Men det var en god dag med en masse smaa oplevelser og syn.

4 kommentarer:

Lizelotte sagde ...

Hey Christina.

Fin blog - ærgreligt jeg først ser den nu - grrr!

Jeg vil linke til dig fra min blog - men først i morgen :-)

knus Lotte

Christina sagde ...

Lotte og far, ja jeg skulle have givet jer adressen noget for, men jeg glemte det fuldstaendigt og jeg kom paa det, da jeg var ved Lottes blog tidligere i dag.

Far, vi skal flyve tidligt paa mandag, saa vi har kun 1 og halv dag tilbage. Lidt underligt at taenke paa, nu hvor jeg har vaeret her i en maaned. Men det har vaeret meget oplevelserigt at vaere her.

Lizelotte sagde ...

God rejse hjem, Christina.

Christina sagde ...

Cat, du kan lige tro, at turen har været fantastisk og oplevelserigt, som vil betyde en stor del af mig. Du har bare at se dig frem til at høre på mine beretninger og billeder :o)

Vi ses i morgen