tirsdag, september 12, 2006

For satan..

Jeg fik lokket Mette med på en tur til Kbh i fredags, jeg ville bare ude og hygge mig et andetsteds. Og fik øje på en bog butik, som jeg bare ville kigge kort for at se om de har dén bog, jeg ønsker mig. Jeg har 1éren og 2éren, og vidste at der kom 3éren på markedet, så den blev jeg selvfølgelig nødt til at se nærmere på.

Men... da jeg ledte efter den, fik jeg øje på en anden bog, samme forfatter og nogenlunde samme navn. Så tænkte jeg, at den måske var 4éren til serien, og kiggede på den. Den gav mig en underlig fornemmelse, for den sagde mig noget andet.

Det viste sig, at den faktisk var 1éren...!! Så altså.. de bøger, jeg har derhjemme, er faktisk 2éren og 3éren. For satan.. Jeg købte den bog straks, og måtte læse den, for at indhente det forsømte og følte mig så svigtet. Hvorfor vidtse jeg det ikke noget før?!

Nu er jeg færdig med at læse den, og den er ikke så sjov som 2éren og 3éren, men den gav mig en bedre forståelse af hovedpersonen i serien, og nogle bedre vinkler af andre personer. Så det var da godt at jeg gik i den bogbutik og fik øje på bogen, for ellers vil jeg nok bare have købt 4éren (som jeg jo troede var 3éren) og læste den! Nu skal jeg bare købe 4éren på et tidspunkt. Med mindre det igen viser sig, at jeg tager fejl af seriens numre *G*

7 kommentarer:

Lizelotte sagde ...

Hvad er det for nogen bøger?? Nu bliver jeg jo nysgerrig...

Anonym sagde ...

Den hedder "En shopaholics hemmelige drømmeverden" med fulgt af "Shopaholics tur til New York" og "Shopaholic i medgang og modgang" skrevet af Sophie Kinsella. Sådan en hurtig læsning, men sjov. Handler om en pige, der ikke kan styre sin økonomi, men har en masse overtræk :) Gudskelov jeg ikke ligner hende!

Lizelotte sagde ...

Heyyy den første har jeg faktisk lige købt og læs ... den med drømmeverden... fik den til 30 kr. på statoil lige den dag, vi skulle til Rørbæk på camping. Den er faktisk rigtig sjov - rigtig "chick lit".

Lizelotte sagde ...

...den nyeste hedder vist "shopaholic og søster", tror jeg.

Anonym sagde ...

Kan røbe, at Shopalcoholic & baby udkommer i England, kommer forhåbentlig tidligst næste år. Den sidste bog om Rebecca Bloomwood!

Desuden så har Sophie Kinsella også skrevet "Mine hemmeligheder", som er ok. Også en anden bog, der er på engelsk, der hedder "The Undomestic Goddess", som jeg forstiller mig kommer til at hedde "Hushjælp søges" på dansk.

Har alle hendes bøger, hun er bare for grineren!

Anonym sagde ...

Ja, hun er bare for grineren! Glæder mig til at læse den 4.bog - altså om søsteren. Den skulle handle om at søsteren ikke interesserer sig for shopping, modsat til Rebecca! Jeg skal snart sgu have den.

Lizelotte sagde ...

Ka' du ikke tage dem du har, med herover, næste gang du/I kommer?