onsdag, september 06, 2006

hverdagen er kommet

Til mig! Ja, det er efterhånden 1½ uge siden, jeg startede i seminariet igen. Vildt underligt at jeg faktisk er inde ved 5.semester og sidste semester, hvor vi har undervisningstimer inden praktik og BA-opgaven og afslutningseksamener. Ad, kan næsten ikke holde ud af at tænke på det.

Indtil videre har jeg:

  • købt to bøger til sundhedsfag og pæd/psyk (OK, ikke så meget, men det gør ondt på min konto alligevel).
  • fået tre datoer for mine fremlæggelser/oplæg i socialfag, sundhedsfag og pæd/psyk. Det er et emnearbejde, som vi i grupper selv fordyber os i et emne, vi interesserer os i, og arbejde os frem til disse datoer.
  • fået at vide, at jeg skal lave en større pæd/psyk opgave
  • fået en ny lærer i pæd/psyk, da den daværende lærer valgte at stoppe på seminariet. Han er noget så mystisk og ingen af os, ved hvor vi har ham. Men han laver kanongode noter og hans undervisning er god. Er spændt på hvordan den nye lærer er, ham fik vi mødt i går, og han virkede også god. Vi skal derfor først starte med pæd/psyk efter efterårsferien. Så vi har fri hver tirsdag, men helt fri får vi nu nok ikke, da der er alr for mange gruppearbejde, så vi bruger sikkert de tirsdage på det-
  • fået mine tanker til at gå i mærkelige retninger og ved ikke helt, hvor jeg skal starte - men det skal nok gå bedre efter et par uger, skal lige vænne mig til at skulle så meget på kort tid.
  • overvejer jeg at tage en 10 siders opgave i stedet for at deltage på en klatretur til Tyskland og skitur til Østrig med idrætsholdet. Ved at det er tåbeligt, men det handler også om at spare ca 4500 kr og bruge dem på noget andet.

Uanset hvad, så skal det nok gå :) Jeg skal bare sørge for at få alle opgaver, fremlæggelser og et stort projekt gjort samtidigt med at pleje mit liv ved siden af. Man skal jo huske at der ikke kun er skolen. Man skal også tænke på sig selv og nyde hverdagen lidt med noget andet.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Uh... Klatre/skitur eller opgaveskrivning? Det lugter lidt af overspringshandlinger :-)

Men kender det godt, kan en god oplevelse veje op mod en dårlig samvittighed?