tirsdag, januar 02, 2007

Afslutning på en æra

I går så jeg det allersidste afsnit af "Krøniken" - en dansk tv serie, om Danmarks historie igennem 1950, 1960 og 1970erne.
Hvor emnerne som politik, familieforhold, samfundet, kvindernes undertrykkelse, kvinder på arbejdsmarkedet, kvinder i uddannelse, kollektiviet osv blev vist, og det har været spændende for mig at følge med. Fordi jeg blev til i 1980érne, og ikke selv har oplevet den ´store krønike` i Danmarks historie.

Det er trist at Krøniken nu ikke bliver vist mere i tvét. Nu har jeg ikke noget at glæde mig til en søndag aften. Men der kommer altid en ny tv serie, men det var noget andet med Krøniken og mig. Jeg er meget fascineret af 1960-1970érnes historiske begivenheder, og ønsker nogle gange, at jeg havde levet dengang og været til til nogle af de drastiske forandringer i samfundet.

Nu skal der bare købes Krøniken på DVD.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det er underligt. Krøniken nåede aldrig at fænge mig. Jeg sad altid med fornemmelse af "Matador-look-alike", som alligevel ikke nåede Lise Nørgaards fornemmelse for detaljerne til sokkerholderne.
Ærgerligt ...

Anonym sagde ...

more tips here her comment is here you could try these out click this link content