tirsdag, januar 16, 2007

Kan man virkelig glemme en prøve?

Det gjorde jeg faktisk. Jeg troede at prøven i pæd/psyk var i næste uge, at jeg slet ikke har tænkt på det. Det ville jeg vente med, når jeg havde afleveret idrætsopgaven, i gang med pæd og psyk mini-opgave og overstået vores vandprojekt i den praktiske del...
Men det nåede jeg ikke, for da jeg ankom til seminariet i morges, undrede jeg mig over, at dem der går i min klasse, gik hen til audoritet - det, hvor vi bruger til at høre foredrag, forlæsninger eller når vi har årgangsarragemeneter. Skulle vi evt. have et foredrag, tænkte jeg, da jeg fulgte strømmen, og sad i audoritet, indtil tolken tolkede hvad en af lærerne sagde: "Ja, nu skal I til en lille prøve, som I har vidst, siden I startede på 5.semester. I får lige 45 minutter til......"

HVAD......

Jeg skulle fandme op til den prøve. Nå ja. Det skulle jeg. Men hov, var det ikke i næste uge? eller har jeg rodet i min hukommelse igen! Jeg fik 7 siders papirer, som jeg skulle svare på, relevant til faget pæd/psyk. Jeg havde ikke læst eller forbedret mig. Hvilket jeg rigtig er ked af, for vil da ellers havde gjort mit bedste og få et godt resultat.

Nå, det gik da. Jeg fik 8 ;o) Det var fandme dejligt. Lidt paratviden har jeg da.

8 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det var virkelig heldigt at du havde dit kloge hoved :-D
tillykke med den fine karakter trods af ingen forberedelse.
Kram

Anonym sagde ...

Ej hvor ærgeligt - for jeg ved jo hvordan du har det hvis du ikke lige for forberedt dig - men tillyke med karakteren, du klarede du ret godt!!
Så kan du allerede få din ud af hovedet uden at have brugt for meget tid på den. Det er da dejligt!

Anonym sagde ...

Tak, søde.. Selvfølgelig kan vi klare prøver, men vi har bare det bedst med at have forbedret os. Men det gik da. Håber det er en sidste gang, jeg glemmer sådan en prøve *GG* Det går ikke, hvis man glemmer en BA - eksamen!

Anonym sagde ...

Hm... Jeg præsenterede at komme en time for sent til min tysk eksamen både på Nyborgskolen og på HF. Den første gang sov jeg over og den anden gang forvekslede jeg med en anden eksamenstidspunkt.

Efter lidt tiggergang hos rektoren og aftale med censoren, der kom langvejs fra, fik jeg det udsat og jeg bestod begge gange :-)

Lizelotte sagde ...

Du er sq da for sej, Chris ... godt gået!

Anonym sagde ...

Godt gået ;-) men der sidder også et godt hoved på dig - og hvis nogen skulle tvivle, så har du i hvert fald bevist det nu!

Cath

Anonym sagde ...

Ved du hvad der er værre? Det er når CENSOR glemmer prøven!

Da jeg og mine studiekammerater skulle op i den aller sidste eksamen på vort studie - simpelthen den dag vi fik EKSAMENSBEVISET, mødte vi og vores lærer pænt op - men censor kome ikke!!

Vild panik og ringen rundt.

Det viste sig, at censor havde glemt vores eksamen!!!!
Og da han boede i den anden ende af landet, ville han da gerne komme ...
... når han fik fri fra arbejde!!

Så vi studerende fik valget imellem at udsætte vores SIDSTE eksamen til dagen efter - eller vente 6 timer.

Vi ventede 6 timer - og vi endte da med at blive korrespondenter den dag alligevel. Men SPØRG mig lige, om det var nervepirrende !!

Anonym sagde ...

Ok Ok, nu er jeg overbevist. Selv om jeg glemte prøven, så har I prøvet noget værre. Klejs, du dine eksamener på HF og Helle, din censor glemte din allervigtigste eksamen!!! det blev fandme nervepirrende, kan jeg forestille mig. Jo, hurtigere man kan få sin eksamen overstået, jo bedre!