mandag, oktober 13, 2008

Vægttab som et fællesprojekt

Vægttab er og vil altid være en del af mit liv og noget, jeg altid vil kæmpe med. Det er en evighedskamp og det er desværre sværere end folk kan forestille sig. Jeg gør det for mit helbred, at få en MEGET bedre kondition, at få flere energi i hverdagen og at få mere glæde.
Det er da lykkedes lidt de sidste par år, men der er også tider hvor vægten står meget stabilt og at jeg intet gør ved den.

Men under USA-turen har jeg taget lidt på. Jeg har nydt turen med sødesager. Og i USA er alting jo større end i Danmark. Jeg har ikke motioneret mig i 7 uger. Jeg har ikke spist ordentligt i 7 uger.
Det er skam også i orden. Jeg bebrejder ingen for dette. Men jeg vil gøre noget ved det, fordi jeg har lyst. Jeg har lyst til at tabe mig, at se bedre ud, at få bedre kondition eftersom jeg er glad for sport og da jeg har meget at se til i øjeblikket, vil jeg også gerne have energi til det hele.

Derfor vil jeg indkalde jer alle til at lave mit vægttab til et fællesprojekt:

Det vil stadig kun være mig som er ansvarlig for mit eget vægttab. Men jeg har brug for jeres støtte, opbakning, forståelse og råd. I skal ikke gøre andet end at prikke mig på ryggen, HVIS I føler at det går stabilt eller i de forkerte retninger med vægttabet. Jeg vil med glæde snakke om det.
Det skal ikke være et tabu eller et tys tys emne at snakke med mig om. Spørg mig gerne. Det kan jo give mig motivation, inspiration eller lyst til at fortsætte med at arbejde på vægttab.

Jeg orker simpelthen ikke flere dumme slankekure. Jeg har ikke lyst eller tid til at gå til vægtkonsulenter lige nu. Jeg ved at det drejer som om at lave om på mit livsstil også. Jeg skal til at handle mere ordentligt ind, tage mig sammen om at købe mere frugt og smøre madpakker. Ja, det hele lyder kedeligt og svært. Men det er noget, jeg vil og ønsker for mig selv.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det lyder godt Christina - jeg vil som den første være med i fællesprojektet :)
Måske det kan hjælpe mig lidt også - for det er sgu ærgeligt at vægttab skal være et tabu-emne. Man skal kunne snakke om det - også selvom det ikke altid er nemt at 'prikke' til!

Hygge kan man også sagtens med sundere sager! Som smager godt!

Bruno sagde ...

Kære Christina
Jeg kender det og ved også at det for mig selv vil være en livsvarig kamp imod vægten.
Jeg melder mig som den næste efter Maiken i fællesprojektet.
Om ikke andet så når du kommer på besøg udelukkende vil blive beværtet med sund mad mm.
Glæder mig til vi ses.
Kærligt kram fra FAR