onsdag, september 16, 2009

Deaflympics: Lukningsceremonien

Saa har deaflympics slukket og slukket. De har nu givet arbejdet videre til Graekenland. Den naeste Deaflympics skal foregaa i Athen om 4 aar, og jeg kunne godt taenke mig at vaere med igen, hvad enten det er som turist, leder, traener, frivillig, sportsdeltager eller andet.

Lukninsgsceremonien i gaar aftes var helt fantastisk. Det hele var bare i top. De havde styr paa det. Vi fik serveret mad hurtigt efter hinanden, vi fik omkring 5-7 forskellige retter. Spiste ikke det hele, men nogenlunde nok, til at jeg ikke nodvendigvis skulle have mad, da ceremonien sluttede.
Der var forskellige shows, fyrvaerkeri, taler og alt muligt. Men det var paa en eller anden maade underligt, at vi alle deltagerne skulle spise midt i stadionen, hvor tilskuerne kunne se os spise. Vi er vel verdens stjerner :)
Under hele aftenen gik vi alle rundt og byttede vores indmarch eller sportstoj med hinanden. Jeg valgte at beholde alle mine traeningstoj eller kampstoj, saa det blev kun indmarchs toj, jeg byttede.
Jeg byttede t-shirt med en pige fra USA, og short med en fyr fra Argentina. Jeg ville ogsaa af med mine sko, men det var svaert da mange piger var skeptiske over for vores grimme sorte Hummel sko, men asiaske piger var friske paa at bytte, men de kunne bare ikke passe mine store sko i storrelse 40. Fandens.
Nu maa jeg tage dem med i Thailand, og overvejer at give dem til en eller anden derover.

det var saa deaflympics. Det var ti fantastiske dage, saa oplevelsesrigt og sjovt. Jeg selv som sportsdeltager, og mellem mine kampe hepper jeg paa andre danske deltagere i badminton, bordtennis, brydning og herrefodbold. Danmark fik kun en medajle med hjem, det var ikke hvad DDI havde forventet, men bedre en end ingenting.
Vi vender straekt tilbage om 4 aar!

Nu vil jeg faa lov til at lege turist og nyde lidt stilheden, bade ved stranden, drikke ordentlige cocktails, spise thailandsk mad, og saa videre....

Ingen kommentarer: