onsdag, september 05, 2007

Den store navnebog

Jeg surfede rundt på internettet for tiden pga bachelor-opgaven, og tidligere i dag faldt jeg over siden om drenge- og pigenavne i Danmark.

Og gud, der stødte jeg på nogle rigtige grimme navne! Jeg ved godt at det er meget individuelt hvad man mener om navne, men jeg mener her, at man ikke da kan give sine børn følgende navne;

Brynhild
Solgerd
Akeleje
Adelheid
Frøydis
Ro
Gylla
Brynjolfur
Pål
Wladyslaw

Jeg kan blive ved, men de er nogle af navnene, som jeg ikke mener, at barnet skal hedde.

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hehe - det er meget sjovt at se de navne - nu synes jeg egentlig frøsdis er meget sødt! hørte det i topmodellerne på et tidspunkt, men det er et svensk navn, så det skal ikke ikke udtales på dansk, så er det egentlig sødt.

Men det er meget sjovt at se de 'grimme' navne

Lizelotte sagde ...

Gylla??? GYLLA?? Ja man skal høre meget, før ørerne falder af.
Burde læse dette højt for Bodil, som er ret fornærmet over sit eksotiske navn...

jasonbob sagde ...

bape
a bathing ape
kyrie 7
pandora
yeezy supply
yeezy
off white
pandora bracelet
steph curry shoes
balenciaga shoes