mandag, januar 07, 2008

Årets første uge

har jeg slet ikke være flittig, som jeg ellers lovede mig selv, inden tallet 2008 kom på klokkesættet. Jeg lovede nemlig mig selv at lave lidt på dansk-opgaven den første uge.

Men alt andet har jeg da lavet. Jeg fik byttet resten af gaverne, fik købt nye ting på udsalg, brugt tid på at hygge mig med Mette og bare fået tiden til at gå med. Nu er vi i anden uge, og det går slet ikke mere med mit evige dovenskab. Nu har jeg besluttet mig for at der skal ske noget fra i morgen af. Jeg vil begynde straks på at skrive opgaven, når jeg er vågen og morgenmaden er spist.

Derudover, så er Mette startet på Ubberup Højskole. Jeg og Kris afleverede Mette i går, og det var godt at se højskolen, for at have en fornemmelse af, hvad Mette foretager sig i hverdagen, når vi ikke ses. Der var mange nye ansigter, kufferter, tomme værelser og stille omgivelser. Alle ser på hinanden, ser hinanden an og tænker; "Hende eller ham skal jeg på højskole i 13 uger med". Men omgivelserne med højskolen ser fin ud, det er ud på landet, ca 6 km fra Kalundborg. Der er nogle huse, et stort bohus hvor Mette sover, spiserum, foredragssal og gymnastikssal. Resten fik jeg ikke set, men forhåbentlig en god anden gang.
Mette og alle hendes medkurister skal nemlig på 13 ugers ophold, med sund kost, en masse motion og alt andet. Det bliver bare så godt for Mette at komme ud, møde nye mennesker, at tabe sig og få en ny udfordring i hverdagen igen.
Pøj pøj til dig, skat

Men hverdagen her er godt nok tomt hos mig, men jeg skal nok få tiden til at gå med en masse andet. Opgaveskrivning, fodbold, firness og forhåbentlig en aftenskole for døve, der starter til marts.

Ingen kommentarer: