torsdag, februar 25, 2010

Arbejde, arbejde og nye udfordringer...

Selv om man ikke længere er studerende, får man stadig daglige udfordringer. Jeg får mange faglige udfordringer igennem mit arbejde.

Mandag den 1. marts bliver min arbejdsplads opdelt i tre teams. Alle teams har 4 pædagogoer og forskellige antal af brugere. Mit team får 14 brugere, og det er primært unge mennesker og kærestepar, vi kommer til at arbejde med den gruppe, hvor tegnsproget også er højere end andre teams.
Så det blíver bestemt en kæmpe udfordring, som jeg har udvist en stor interesse i, siden jeg startede. Jeg drømmer om at oprette en a la ungdomsklub på min arbejdsplads for unge døve, der har behov for ekstra støtte, men det kan det ikke lade sig gøre lige nu. Men om et år tror, når vi får flere unge brugere, er det en stor chance for det, og jeg vil meget gerne være med fra begyndelsen af, hvis jeg til den tid stadig er i samme job!

Og jeg har også brugt den seneste tid på at lave min og mit teams grundplan og vagtskema. Og diskuteret meget med mit team om vores fremtidige arbejde med brugerne, og med teamet. Det bliver forhåbentligt godt, men alting er også så nyt. Og vi kan ikke vide det, før vi har prøvet det i et stykke tid.
Vi er meget spændte, og har brugt meget tid på at kunne overlappe vores før- og fremtidige arbejde til at hænge sammen. Og vi er ikke færdige endnu. Jeg håber, at min grundplan bliver godkendt, så vi kan komme videre.

Nå, fuck det. Nu har jeg altså weekend, og har i sinde at nyde weekenden i fuld drag med en fødselsdagsfest og ikke tænke på arbejde indtil på mandag kl. 8. Det synes jeg, er meget fortjent, siden jeg har overarbejdet lidt samt brugt tid på at lave vagtplan...

1 kommentar:

Unknown sagde ...

Det lyder da spændende - med dit arbejde, men også alt det andet ;) Håber i havde en fremragende fst.