tirsdag, juni 07, 2011

Rejsefeber

Jeg elsker at rejse, og gør det et par gange om året, hvad enten det er en forlænget weekend eller en længere rejse. Det at være ude og opleve verden på forskellige måder, møde andre kulturer, spise anderledes mad og opleve noget nyt / anderledes med mine egne øjne og krop end det, jeg gør i Danmark.
Det at rejse væk, giver mig tit en frisk pust i hverdagen igen og at få fornyet energi til forskellige ting. Jeg bliver altid grøn af misundelig når jeg sidder og lytter til andres beretninger om deres rejser eller deres planer om at rejse. Jeg er naturligvis altid glad på andres vegne, men håber altid selv inderst ind, at det er mig som skal stå i lufthavnen med rygsækken og være klar til et stort eventyr, for det er det altid for mig, også selv om det er en forlænget weekend til Dublin, for eksempel.

Nu er T. i London, og skal senere videre til USA, Mejdal skal til Mellem- og sydamerika på fredag, og da skal hun være væk i 3½ måneder. M skal til Sydafrika i 4 uger. Og andre skal på nogle mindre ture.
Jeg synes at deres rejser lyder vildt spændende og glæder mig til de kommer hjem så de kan fortælle mig om deres oplevelser. Jeg bliver ikke bare misundelig på dem, men glad på deres vegne og glædes af at de også får nogle fede oplevelser med hjem.

Jeg kan kun glæde mig over at det kun varer 6½ måneder til det bliver min tur. Det alene, at jeg skal være i 3 måneder, hjælper meget at vide, at det er ok at være hjemme hele sommeren, selv om det ville være ekstra lækkert at tage sydpå, bare to uger.


"At rejse er at leve"
HC Andersen

Ingen kommentarer: