mandag, december 26, 2011

Sidste dag i Sydney

Og i morgen drager vi videre til Blue Mountains, ca 80 km fra Sydney. Vi skal samtidigt hente vores lejede bil og det glæder vi os meget til, men vi er også nervøse fordi de jo kører på den venstre side hernede, og vi har de sidste dage observeret trafikken og tror at vi skal bruge tid til at vænne os til det.

Lyseshow ved St. Marys d. 23/12 om aftenen

Ved Bondi Beach d. 24/12

Da vi var ved Operahuset d. 25/12

Ved The Rocks d. 26/12 - bag området kan Harbour Bridge ses

Vi har haft tre hele dage i Sydney, og synes selv at det er nok. Det er ikke altid, jeg bliver vild med storbyerne, selv om jeg som regel besøger dem når jeg besøger et nyt land. Men Sydney er en af de byer, som ikke har vundet mit hjerte. 
Sydney er en multikulturel by, hvor rigtig mange mennesker fra hele verden er indkvarteret løbende, især dem fra Europa og Asien og det kan man mærke og se! Når man er i Sydney, mærker man ikke at det er i Australien - kun de seværdigheder, man VED at Australien også er kendt for, og som ligger i Sydney. I dag har vi derfor bare slappet af og været i Sydneys ældste kvarter, ved havnen som hedder The Rocks, som er et rigtigt hyggeligt kvarter med ældre huse, og udsigt til den berømte Harbour Bridge. Og hvis man står ved de rigtige steder, kan man også se Operahuset. 

2 kommentarer:

Emilie Mahler sagde ...

Gode billeder, og vejret ser bare skønt ud.

Jeg glæder mig til at læse dine oplevelser her på bloggen :-)

Unknown sagde ...

dejlige billeder!