onsdag, august 16, 2006

arghhh..

På en måde føles det som om jeg er begyndt i semiariet igen!

Jeg har skrevet mails med tolke kontoret og min idrætslærer de seneste dage om hvorvidt jeg kan deltage i en weekendtur med idrætsholdet næste weekend, da det stadig er usikkert om jeg får tolk til denne her.

Det er irriterende, for det giver selvfølgelig mig frustrationer - jeg får mange timers fravær (dog er det frivalgt på mit semarium, men jeg får alligevel glip af noget vigtigt) og det er endnu mere irriterende, at jeg ikke er syg og selv er forhindret til at deltage- derimod når jeg ikke får en tolk eller når tolken er syg. Så glipper jeg det. Jeg ved godt, at tolke også er mennesker og at det ikke er deres skyld. Men det gør det bare ikke nemmere, at jeg ikke kommer til en time, når jeg ellers kan eller vil, og ved at der er mindst én fra klassen, der ikke gør! Kan vi ikke så bytte pladser - jeg får mulighed for at overvære timen, og vedkommende bliver hjemme. Problemet er bare, min hørelse ikke er der. Men set på den positive side, så får jeg faktisk som regel tolke til næsten alle mine lektioner, men der er bare problemer, når vi er på ture, tolken får så syg/forhindret til at komme, når skemaet bliver ændret dagen før eller sådan noget. Så går jeg glip af meget alligevel trods alt.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Ja, kender det godt. Det er pisseirriterende, specielt ved klassearrangementer. Selvom jeg har noget af hørelsen, går man alligevel glip af meget, og det er sgu ærgeligt.
Jeg har det også som om jeg er startet på skolen igen - sender mail frem og tilbage med tolkekontoret, fordi de ikke er tilfredse med det skema jeg sender afsted, som jo er et kopi fra skolen. Men jeg kan da gøre for at skolen laver et primitivt skema, pyt pyt. Har også fået pensumlisten osv osv, så jeg skal ud og købe bøger snart, surt!