torsdag, august 06, 2009

Dejlig og en velfortjent onsdag!

Jeg havde længe tænkt på at se filmen MILK, som handler om at kæmpe om homoseksuelles rettigheder i USA i 1970érne. Jeg nåede ikke at se den i biografen og kunne derfor glæde mig over, at zulu arrangerer udendørs sommerbio rundt i Danmark, hvor nu København står tur for at kunne se film udendørs. det er a´la til drive in, bare uden biler som i amerikanske biler hvor forelskede par mødes og kissemisse imens de ser en film, som jeg godt gad prøve.

Jeg huskede hele tiden at skulle se MILK den 5. august. Huske at det skulle ske i Fælledparken. Huskede endda at den skulle gå kl. 21.15. Men det sjove var, at jeg faktisk glemte alt om det på selve dagen! Jeg var på arbejde, og skulle til fodboldtræning om aftenen, da jeg og en ven smsede sammen. Vi talte om en strandtur, og det var jeg med på, da træningen blev til en kamp, som jeg ikke havde lyst til at være med til. Jeg ville heller cykle tur og få lidt sol og vand, samt føle at det i det mindste er SOMMER.
På vejen snakkede han om at der ikke var noget med at MILK kom i HC Ørsteds Park i sidste uge. Jo, nævnte jeg. Og så kom alt det, jeg skulle, frem. Jeg sagde, at jeg simpelthen skal til Fælledparken og se filmen, det var han nu heldigvis med på. Så cyklede vi glade til Amager Strand og nød det gode vejr og dryppede os i vand. Drønede tilbage til The City og spiste på Chillimilli.
Klokken nærmede sig til 21.15, og vi glædede os. Da vi var fremme i parken, kunne vi godt fornemme at vi ikke var de eneste som ville se filmen. Der strømmede simpelthen bare folk til! Da vi kom til storskærmen, var det bare næsten popfyldt, kunne godt se at folk havde taget tæppe, grill, mad, hygge snacks, drikkevarer og selskab med, imens vi måtte finde en lillebitte plads, og lagde underlag på og nyde vores Pepsi Max. Hvor var det bare så hyggeligt at se en film udendørs i en sådan dejlig aften, i selskab med massevis af mennesker.

Vi blev enige om at når vi skal på sådan en tur igen, skal vi tage strandstole og komme tidligere og få god plads!

Ingen kommentarer: