torsdag, august 27, 2009

Ferie... Nu kan Asien godt blive klar til mig :)

Kom lige hjem på en 30 minutters cykeltur, med en masse tanker rundt oppe i hovedet. Jeg kunne ikke lade være med at gå fra arbejdet med mange tanker og spørgsmål, om jeg havde husket det hele.
Jeg har haft en rigtig travl dag henne på Columbus i dag. Havde aftensvagt, og normalt er det en stille og rolig proces, man er sammen med brugerne og have en fælles madlavning. Men i dag måtte jeg lave en del administrive arbejde, som bestod af at checke alle mails igennem og besvaret de sidste mails, lavet alle besøgsplan til mine brugere, lavet de sidste ´huske-aftaler´ med mine brugere, snakket med en kollega som har ansvaret for vagtskema om mine vagter i oktober og hvad der skal gøres, lavet forskellige ting som SKULLE afsluttes i dag.
Det eneste jeg ikke nåede, var at skrive de sidste ting på en brugers status, men det går nok, har snakket med en anden kollega i går om brugeren, så det er ikke så slemt. Jeg gør det, når jeg er tilbage fra ferie.
På cykelturen kom jeg så frem til, at jeg selvfølgelig havde nået det hele, og Columbus går da ikke ned, hvis der sker et par svipser ;)

Men jeg er altså en smule (måske mildt sagt) bekymret. I september vil mine kolleger på Columbus få en MEGET travlt måned. Vi har tre som skal til Taiwan, en som stoppede på arbejde i går og en som er sygemeldt på ubestemt tid.
5 er altså væk. Vores dagligsleder er også sygemeldt og er først tilbage engang slutningen af 2010, efter endt barsel. Jeg har i dag set på vagtskeamet i september, og det ser helt sindssygt ud. Værre end i juli og august, og jeg syntes endda det var slemt!
Kunne se, at yderligere to kolleger skal på kursus 2 gange 2 uger i løbet af september, så vil der være 5 pædagoger om at passe butikken med hele 30 brugere, fællesåbening og forskellige andre ting.

Nogle gange er det altså ikke sjovt at være pædagog på Columbus. Det ved jeg og har selv prøvet det her i sommer.

Men jeg VED, at det nok skal gå. Vi har brugerne, som ved at vi har travle, så de kan være meget forstående. Vi har gode kolleger og er sammen om i denne travle periode.

Jeg glæder mig derfor til at komme tilbage om 5 uger til en arbejdsplads, hvor kollegerne har det med at have styr på tingene, selv når vores leder ikke er til stede.
Nu føles det som om, at jeg har en eller anden form for ledelse i min mave. Jeg går rundt og vil have at min arbejdsplads skal gå som det skal.

Nu vil jeg så nyde min MEGET velforjente ferie! Min første arbejdsdag efter ferien vil være d. 3 oktober, meget lækkert, hva.

5 kommentarer:

Klejs sagde ...

Colombus kan godt bestå, selv om det kan være hårdt med et begrænset personale. Men du skal bare nyde Deaflympic, opnå gode resultater og feriere i Asien. Det er dig vel fortjent.

Maiken sagde ...

Nu skal du bare holde ferie og score nogle mål - det har du fortjent og tænk ikke for meget på Columbus, det må du gøre den 3 okt.

Anonym sagde ...

Du må have en rigtig god tur! knus AM

Anonym sagde ...

God tur til Taiwan. Håber du får en succesoplevelse derover.


/Doug

Anonym sagde ...

Kender det, men ved at det skal nok gå med arbejdet! Rigtig god tur til Tawian og pas godt på dig selv:-) Knus Lise T