tirsdag, november 16, 2010

Sølvpigerne

Men for mig er de guldpigerne....!!


                                                              Det danske hold ved futsal EM i Winterthur, Schweiz

Er hjemme igen efter 9 lange dage i Italien og Schweiz, med god mad, socialt samvær hele tiden, fest, seværdigheder og ikke mindst EM. Nu fik jeg set hvordan EM forløber sig. (Var dog ikke med til EMs begyndelse..).
Både drengene og pigerne klarede sig så godt, det var drengenes første EM og de endte på en flot 8. plads og det er en direkte billet til næste års VM, så det er bestemt godt. Der er nogle af drengespillere, som ikke var med til dette års EM som ville være rigtige gode. Hvis herreholdet til næste år har et hold med de bedste ti spillere, så kan holdet godt komme langt, tror jeg.

Jeg synes at pigerne har klaret sig godt i dette års EM. Jeg har set kampene mod Rusland (to gange), Belgien og Italien. De havde både gode og dårlige dage, og det er en stor forskel på de dage. Når pigerne har en god dag, er de bare gode. Men alligevel er vi ikke så fuldendt. Der er nogle spillere, der er på banen hele tiden og nogen der ikke får så megen spilletid, og for mig tyder det meget på niveau-forskel i vores landsholdstrup, og det ER det desværre. Jeg vil til tider ønske, at vi havde en mere bred trup, og flere damespillere der er interesseret i fodbold og træner meget mere med det.
Men vi er nu godt på vej. Vi er faktisk mest gode til futsal, da det er et mindre antal på holdet og det giver ikke så meget niveau-forskel på spillerne, som det gør på os når vi spiller udendørs.

Nu er landsholdets mål at vinde metajler ved VM i futsal, og det er allerede om et år i Sverige. Hvis vores landsholdstræner udtager de samme ti spillere, så har holdet en god chance, men det kræver at spillerne forsat skal træne meget. Og det må gerne begynde nu. Jeg tror og håber, at det bliver de samme spillere (men det hænder jo, at en eller to spillere måske skal udskriftes med to nye).
Hvis der ikke sker andet end jeg kan få fri fra arbejdet i november næste år, tror jeg at jeg vil tage til Sverige og heppe på Danmark igen - for pigerne og drengene.

Ingen kommentarer: