mandag, februar 14, 2011

Lidt mandagsrefleksion om kærligheden...

Er lige kommet hjem fra 2 x arbejde, og læste nogle blogs igennem, og kunne se at der er flere af bloggere, som ikke synes om Valentines Day eller ikke skal holde det i dag.
Dem, som kender mig, ved at jeg er fuldstændig ligeglad med mærkedage. Jeg er ikke en håbløs romantiker (eller i det mindste bare en smule romantiker...) og synes derfor at Valentines Day er helt ekstremt, med alt der roser fra blomsterforretninger, chokolader og tøjdyr. Jeg VED at butikkerne er vilde med denne her dag, bare fordi de tjener ekstra på fyre der skal gøre pigerne glade med alle disse varer.

Godt nok har jeg en kæreste og naturligvis skal jeg også gøre hende glad med gaver i gang i mellem, og det gør jeg med glæde. Jeg foretrækker at gøre Mette glad når hun mindst venter det, for så er hun bare noget gladere. Hun ved at det er ægte, fordi jeg gør ikke sådan noget tit. Jeg er mere til at gøre Mette glad ved at gøre noget for hende, i stedet for at købe hele tiden noget til hende. Ved vores årsdag nøjes vi bare at spise en rigtig god middag, uden at der skulle gøres et stort nummer ud af det. Men vi alle er også meget forskellige. Jeg synes at det er dejligt at høre om hvad de andre laver på årsdag, Valentines Day, kærestedag eller hvad nu det er. Det er netop det, som gør dem glade. Hvis nogen elsker Valentines Day så er det så det, selv om det i mine øjne virker lidt for kunstigt, men sikkert ikke i andres øjne. Sådan er det bare. Vi er forskellige, og viser det på mange forskellige måder. Jeg er bare glad, når jeg kan være sammen med Mette, også selv om vi ikke har de vildeste planer nogle gange. Det er nok, at vi kan grine så meget sammen. Det ér kærlighed.

3 kommentarer:

S I M O N E J U L I E sagde ...

Og I er fantastiske sammen.

Anonym sagde ...

Jeg synes godt om dit indlæg.

Jeanette Weber sagde ...

Super godt indslag - og enig: Det er altid for kommercielt. Så hellere gør det i løbet af året, og når den udkåret mindst sig nogen af ens side.

Heldig og lykke til jer :-)