søndag, februar 06, 2011

Status for mit midterlige fysiske mål....

Søndage er tit enten en dødsdømt dag, hvor en hel søndag bliver forspildt på at pleje ens tømmermænd, eller også bliver ens søndag brugt på at reflektere over mange ting, og gør mange ting nyttige. Den sidstnævnte er jeg blevet fan af efter jeg fik fast arbejde og på Absalon, for så har jeg ikke égentlig mange timer´ på at bare sove søndage ud som jeg gjorde dengang jeg var studerende og yngre.

Omkring den 10. januar blev jeg fast besluttet på at bruge mit kort hos Fitness World regelmæssigt, for ellers virkede det for dumt at jeg betaler 230 kr. hver måned på et sølle kort, som ikke bliver brugt. Det går jo kun over mig selv. Og jeg ville træne 2 - 3 gange om ugen, ligemeget hvor det var (Fitness world, fodboldbanen eller løbe ture), og kan sige at jeg har holdt mit og har tænkt mig at blive ved, for jeg er ved at komme i en god periode, hvor jeg ikke altid ser træning som en ond eller kedelig ting. Faktisk bliver jeg altid glad og fuld med energi efter en fed træning, og de følelser vil jeg gerne blive ved at have / føle. Jeg vil derfor fortsætte, også selv om det nok ender med at fodbolden ikke bliver førsteprioritet. Jeg bliver altid træt af fodbold om vinteren (mon det er en form af fodbold-vinterdepression?) og nu vil jeg ikke tænke på fodbold som en sur pligt, men at jeg træner fodbold på en anden måde. Jeg tror at fodbold fremover bliver en hyggesport for mig, således at jeg spiller fodbold når der er Døvania eller Landsholdet, for så er det altid det bedste og giver en speciel følelse, af at være med i et sammenhold. Jeg ved dog ikke om jeg skal stoppe med fodbold i Damsø, men det finder jeg ud i løbet af foråret. Men der er jo løb eller fitness, og måske en anden og ny sport på et senere tidspunkt.
Og samme tidspunkt besluttede jeg mig for at der ikke skal være megen alkohol i mig i 2011 og evt. fremover. Jeg vil ikke drikke til enhver lejlighed. Jeg vil kun drikke, når jeg har lyst. Jeg har haft det dårligt når jeg har drukket alkohol det sidste halve år, og jeg har ikke rigtig fundet ud af om det skyldes nogen bestemte drikke, eller om det skyldes min mærkelige mave, men det er ligegyldigt. Hovedsagen er, at min krop åbenbart ikke kan tage det som den kunne for flere år siden, og det er også okay, for det er en naturlig udvikling og da jeg stadig vil blive ved at nyde alkohol, har jeg valgt at det ikke sker hver weekend eller bare fordi der er én fest og de andre drikker. Jeg kan skam more mig når de andre drikker alkohol, og jeg blot sodavand, og det agter jeg at gøre.
Jeg bliver ikke den, som sidder og er en engel, men jeg vil gøre mit for at ikke ende med at drikke for tit, for jeg TROR ikke at min krop har godt af det - og for meget alkohol er generelt ikke godt for ens krop.
Jeg har heldigvis alderen med mig, at jeg faktisk har det okay med det hele. Jeg kan jo drikke god vin til mad, eller drikke alkohol til superfede fester, uden at fortryde det. Men at gøre det for tit, det vil jeg nok blive rigtig ked af at gøre.

Det er ikke ensbetydigt med at det er blevet en ny livsstil for mig, tværtimod. Jeg gør det for at have det godt med mig selv, og at få et bedre helbred. Det næste skridt bliver kost-ændringer, for det har jeg seriøst og brug for, men det kommer forhåbentlig lidt efter lidt efterhånden. Men nu er jeg bare tilfreds, blot jeg passer min træning, ved at træne 2 -3 gange om ugen.

Det var så en af mine søndagsreflekison. Men det kom ikke frem i dag. I dag har jeg faktisk brugt flere timer på at flade på sofaen og set en lang film, hvilket jeg ikke havde gjort i lang tid. Har I også nogle søndagsrefleksioner, I kan dele lidt ud med mig?