lørdag, november 28, 2009

Banko kan være godt

Så længe jeg kan huske, har min bedstemor altid spillet banko henne i Ejstrupholm, hvor hun bor, i en lille og hyggelig by, ca. 20 km fra Herning.
Hun vandt (vinder) tit mange gode ting med hjem, især kød som hun kan putte i fryseren og bruge til større samkomster når hun har gæster.
Min lillebror har spillet med hende, min kæreste kan godt lide banko og andre visse personer.

Men jeg tror at jeg sidst spillede banko, var da jeg gik på Fredericiaskolen, hvor vi hver jul spillede banko og havde julehygge. Det var gode tider, husker jeg. Men ellers spiller jeg ikke banko, og har glemt at det kan være sjovt og en god social årsag.

I aften var jeg så med til banko, arrangeret af 10.klasses elever på Skolen på Kastelsvej, som skal skaffe pengene ind til deres studietur til forår. Jeg har hørt meget om denne her skole-banko, som plejede at være en stor succes med fede præmier, siden jeg startede på Nyborgskolen, og her til aften skulle jeg naturligvis deltage med.

Og jeg vandt nogle gode ting. Jeg tabte i alle runder i banko, men havde også købt to loddersedler, som jeg så vandt på. Begge to!
Jeg vandt to bunker poser med diverse ting i, som gode shampoo, voks, håndcreme, parfume, madopskrifter-bøger, refleks, termode, og andre ting.

Jeg regnede ud, at jeg brugte 105 kr. på det hele, og fik faktisk mere ud af de penge - egentlig ikke dårligt.

Ingen kommentarer: