onsdag, maj 06, 2009

TIDEN uden mobiler - ja tak!

Er der tider, hvor man kan få fat i en tidsmaskine, hvor man kan skrue tiden tilbage, tilbage til før 1984.. Så vil jeg temmelig gerne få fat i maskinen! Jeg vil gerne tilbage til en tid, hvor der ikke findes mobiler og at man ikke kan sende SMS-beskeder til hinanden.

I dag er det lnemlig ige en af de dage, hvor jeg rigtig er træt af at have en mobil. Jeg ved også godt, at mobiler er en god opfindelse og er skam også meget glad for det, det meste af tiden. Det væltede en million af beskeder på den lånte mobil, jeg har, i dag. OK, måske ikke lige en million, men i hvert fald over 40.

"Hej. Min søn er ikke medlem. Hvad så?"

"Husk nu badmintons udstyr, henne ved Skolen på Kastelsvej"

"Øhh.. har du den der nøgle?"

Et par eksempler på min mobil-dag. Jeg er selvfølgelig sød og svarede på alle beskeder. Jeg ved også godt, at jeg er medansvarlig for BUM-weekenden, der nu foregår i Odense på fredag. Jeg ved godt, at folk spørger meget venligt og sikkert over mobilen.

Men det var bare ikke lige dagen for mig. Havde travlt på arbejde med personalemøde og status-skriveriet. Oven i købet var det så de der masse små-beskeder, som jeg sagtens kunne undvære :) Jeg var også selv nødt til at bruge mobilen meget i dag, i forbindelse med BUM og Mette omkring lejligheden.

Jeg glæder mig til BUM-weekenden er overstået, så kan jeg måske overveje at holde et par mobil-fri dage. Det bliver bestemt lækkert. Jeg har altid holdt af at ikke altid have mobilen på mig eller lade den være et sted for sig selv i nogle timer. Jeg nyder at der ikke altid kan kommes i kontakt med mig.
Med sådan et teknologisk samfund i dag, synes jeg efterhånden, at 1970erne var en god tid at leve i. Ja, snakken om 70érne kommer igen og igen.

2 kommentarer:

Torsten sagde ...

Jeg skal nok lade være med at sende en sms til dig... :-)

christina sagde ...

griner... det var lige i går ;) Nu må du gerne