mandag, maj 04, 2009

Forårsforelskelse...

I am in love.

Jeg er nemlig meget forelsket i København. Jeg elsker at cykle rundt, fra/til arbejde, fra arrangementer, fra fodbold, fra centrum eller diverse bydele.
Jeg holder af at se menneskene omkring mig gå rundt eller cykle rundt i dette glædeligt tidspunkt, hvor jeg netop kan mærke at folk er begyndt at være mere ude, ude til sent om aftenen og at der er børn på legepladserne og more sig.

Cafeer og restautanter har deres stole og borde frem udendørs nu. Flere tøjsbutikker eller generalt butikker er mere bemærksmindelige.

Parker, søer og de grønne stier er dejlige at cykle rundt i, man har bare lyst til at prøve forskellige veje ad på vej til/ fra arbejde.

Jeg elsker simeplthen bare min ny by. Jeg elsker dens forskelligheder og muligheder.

4 kommentarer:

Lissis blog sagde ...

Ja det forstår jeg godt. Der er dejlig i København om foråret.
Savner det også stadigvæk efter så mange år.
en gl københavner

Anonym sagde ...

Jeg kender alt for godt denne følelse. Jeg savner jo alt den gode fra Fyn, specielt Holmdrup Mose, hvor jeg fangede en millioner Aborre, Skaller eller sommerfugler..At komme der og lugte Mosens dufte fra vand, planter, skoven og se deres smukke frodige natur får mig i en god humør.


Doug.

Anonym sagde ...

Kære Christina
Dejligt indlæg. Jeg kender den fornemmelse du beskrivelse, som let kommer frem ved denne årstid.

Det så om man elsker København, Køge eller Kragelund.

Kram FAR

Hybel sagde ...

Hørt der er bare ingen DEJLIGERE by end KBH. jeg vold elsker også denne by. Elsker tiden hvor jeg går fra/til toget ind til arbejdet.. Om morgen suser alle på abejde, der ikke nær så mange mennesker. Men når man har fri, så er der omtrent en trillion mennesker og liv alle vegne... Love it.