søndag, juni 07, 2009

Stemte du?

Vi var lidt i tvivl, om vi skulle stemme i dag. Selvfølgelig skulle vi det, men dog havde vi vores tvivl. Vi havde ikke rigtig fulgt med i valget, hvem ville vi have valgt ind til EU og så den der omtalte kongehus´ tronarvefølger.

Som gode borgere, endte vi med at komme afsted, og vi fik også æren til at komme ind i selveste Københavns Rådhus. Det var dog ikke så spændende på stuen inde i rådhuset, der hvor vi fik vores stemmesedler. Men det var et stort rum, med en masse vinduer og danske flag. Det var blot, det jeg bemærkede.
Jeg kunne faktisk tænke mig at se mere af rådhuset engang. Men jeg ved ikke, om jeg havde stemt rigtigt. Jeg var dog temmelig sikker, da jeg ankom til rådhuset, også efter da vi havde stemt, men nu havde jeg ikke rigtig undersøgt markedet.

Stemte du? Og følte du, at du havde stemt rigtigt?

4 kommentarer:

hybel sagde ...

Jeg mener ikke, at man kan stemme forkert. Med mindre stemmer noget der ligger meget langt fra ens ståsted rent politisk.

Jeg stemte på et parti, som jeg normalt ikke stemmer på - men tingene har ændret sig en del på den politiske scene, at jeg endte med at stemme på det parti.
Det ser faktisk pænt ud for partiet her kl. 23. De har fået et smalt fremgang.

Vedr. tronfølgeloven var jeg faktisk også i tvivl, men endte med at sætte et kryds.

Anonym sagde ...

Jeg fulgte ikke meget om EP i tv, men jeg har nærstuderet lidt om denne vedkommendes mærkesager og synes godt om det, så jeg stemte på denne vedkommende. Håber denne vedkommendes ord bliver til en handling.

Vedrørende kongehus stemte jeg også.


/Doug

Helle sagde ...

Jeg plejer at være en lydig borger og har stemt hver gang siden jeg blev 18. MEN denne gang stemte jeg ikke, må indrømme at jeg ikke var helt motiveret og samtidig vidste jeg ikke hvad jeg skulle synes om tronfølgeloven. Jeg ville hellere have haft folkevalg. EU det har jeg indrømmet ikke fulgt særlgit meget med i... hm...

Anonym sagde ...

Jeg stemte da blant til det der kongehuspjat.
Leve republikken.
Knus FAR