søndag, februar 19, 2012

Fiji

De sidste 5 dage er fløjet hurtigt forbi, med total afslapning. De første to dage har vi været i Suva, en mindre storby på selve Fiji. Derefter var vi på en af øerne, som hed Waya-island, hvor vi var på en rigtig dejlig bungalow-afslapningsweekend, hvor vi slet lavede ingenting, ud over at slappe af, læse, snakke, spise god mad (og fik smagt nogle af Fijisk mad), badet ved stranden samt fået sol (igen!). Nu er vi friske igen og klar til at komme videre, til vores sidste destination af ferien: New Zealand.

Vi synes at det har været godt at placere Fiji og have nogle dages afslapning mellem to lange rundrejser, og selv om Fiji, især øen, var rigtig lækkert, havde jeg fået nok, allerede efter to dages relaxing. Jeg har svært ved at bare forstætte med at ligge på stranden og læse dagen lang efter en dag, og kan mærke at jeg er begyndt at blive rastløs. Så er det jo meget godt at komme til New Zealand i morgen og får oplevet en del igen, samt få meget at se til. Vi glæder os til at hente bilen i lufthavnen, en sovebil, så nu behøver vi ikke at pakke et telt op og ned.

Det lille kamera er forsat kaput, men vi var heldige at kunne overføre billederne til computeren, og har brugt det store Nikon kamera indtil videre, og i starten var det underligt (og besværligt, for det er jo stort og ikke lige til at putte i lommen), men nu er vi vant til det og det tager jo også mange bedre billeder, så det er jo dejligt. Før vi rigtigt fik brugt kameraet, havde vi talt om at sælge den når vi kommer hjem, men nu har jeg ændret mening og vil gerne beholde den. Har lært den bedre at kende og synes at vi er blevet fine venner. Mange gode billeder er blevet taget i Melbourne og på Fiji, men internetforbindelsen her sucks, så det tager en million år om at få billeder lagt ind, så det tager jeg lige en anden dag.
Det er meget underligt for mig at sidde her og tænke på at der kun er 4 og halv uger tilbage, til vi er hjemme igen, og tiden er bare fløjet afsted, at jeg liiiige vil ønske at folk i Danmark donerer os penge til at vi kan rejse lidt videre, sådan et par måneder mere. Måske bliver det helt noget andet om en måned, hvor vi evt. kan blive mætte af det hele og bare vil hjem. Men det har vi ikke lige nu, og nyder turen i fuld drag, især at vi slipper for en dansk vinter i år, for det magter og orker jeg slet ikke. Ikke i år.

Ingen kommentarer: