torsdag, december 10, 2009

december glædes...

Jeg må være rigtig blødsød nu, for jeg synes nu at december er en dejlig tid. Det gør mig glad. For jeg er rigtig glad, og har fundet en masse glæde, efter en trist og våd november, hvor jeg rigtig var ramt af træthed, at jeg var taget til lægen - men nåede aldrig langt, for kom aldrig til blodprøve-tagning. Nu er det måske ikke nødvendigt.

Jeg plejede at sige at december ikke var noget særligt, og at det bare skulle overståes. Selvfølgelig har jeg altid holdt af at holde jul med familien og alt det hygge-halløj. Men har aldrig brudt mig om forberedelserne, samt decembermåneden.

Men nu nyder jeg alt, hvad der sker i løbet af december. Jeg nød julefrokost i lørdags, også selv om det gav konskevenserne i søndags. Jeg nyder at give hende der skønne 25 pakker, hvor jeg ser hendes glæde hver dag når hun åbner mine pakker. Jeg takker ja til nogen hyggelige fødselsdags nam nam i denne uge, og ser frem til en herlig weekend med mine tøser, samt far og lillebror søndag.
Jeg er færdig med julegaverne - stort set - måske mangler jeg nogen, men det ordner jeg med glæde. Jeg har på en eller anden overskud til mange ting. Jeg og hende der skønne har det godt og vi nyder hvert øjeblik, vi er sammen.
Jeg glæder mig til hver søndag, hvor så venter der to adventsgaver til mig. En fra mor og en fra hende der skønne, og så tænder vi lys.

Pyt med at jeg skal bruge penge på gaverne. Pyt med at jeg ikke dyrker motion (der arbejdes dog på dette!). Pyt med at jeg ikke har fået købt noget til mig selv.
Bare jeg er glad og at jeg holder af december, ligesom da jeg var barn. Selv i denne mørke tid, er jeg stået op hver dag (det har været en kamp hver dag - jeg hader mørke morgener!), jeg cykler hver dag. Jeg har farvet mit hår hvidt for at se mere frisk ud, og det har bestemt også gjort noget ved mig. Det er en dejlig fornemmelse. Nu kommer ingen og siger at jeg ser træt ud. Jeg synes heller ikke, jeg ser træt ud længere.

Ingen kommentarer: