tirsdag, december 15, 2009

Forglemmelse...

Så snart det er gået bedre med min træthed, skal det absolut gå ud over andre ting. Jeg er begyndt at glemme nogle ting, og ønsker naturligvis at det kun er disse dage.

Jeg glemte at jeg skulle arbejde på ungdomsklubben i går! Det er det mest pinlige. Jeg er ellers meget glad for at arbejde i klubben og plejer at huske alle mine vagter. Men i går gjorde jeg altså ikke. Det stod ellers på min og Mettes fælles kalender i køkkenet, og i min dagkalender.
Men det var åbenbart nok til at jeg glemte det. Efter arbejde i går skulle jeg mødes med en for at afslutte ulandsprojektet med en evauleringsrapport og spekulerede på at hvor sjældent jeg ikke har en fri-aftale aften, og derfor tænkte jeg at det var dejligt og så frem til en afslappende aften med hende der skønne.
Hun lavede aftensmaden, og den var klar da jeg kom hjem. Straks da vi skulle til at spise, fik jeg en sms fra min medarbejder-kollega, og han påmindede mig om vagten: "Hej. Tror du ikke, at du har glemt at du skal arbejde med mig på Absalon?"

Satans... Jo, det havde jeg helt svedt ud - og måtte skrive, at jeg kom efter maden. Nu var min afslappende aften alligevel en aftale. Jeg kom til klubben og måtte undskylde til kollegaen, som grinede. Heldigvis. Jeg blev også nødt til at smile og se det sjove i det hele.
det kan jo ske for alle - selv for mig!

Og ikke nok med det, havde jeg en anden forglemmelse i morges! Min kollega nævnte i går, at han skulle til blodprøve her til morgen, og at han derfor måske vil være lidt forsinket. Blodprøve?! og så kom jeg i tanke om, at jeg selv skulle været til det for nogle uger siden. Og så sagde han, at det ville være hyggeligt hvis jeg også kom op, så kunne vi følges ad til arbejde bagefter. Det var jo genialt, men jeg måtte lige sige at det kunne ske, at jeg vælger at droppe det, for jeg har problemer med at stå op om morgenen.
Og i morges stod jeg op og gjorde mig klar - og var endda ved Pilestræde klokken 8, lige på slaget. Men så havde jeg ikke en henvisning med. Og jeg kan ikke huske hvor den ligger derhjemme, og Mette måtte spørge mig igennem mobil, om jeg overhovedet har fået den? Øh, det kan jeg heller ikke huske.

Så nu skal jeg i hvert fald til at have mere orden i mine aftaler / ting. Jeg synes det er ok at vi kan glemme lidt, og at det kan gå galt i aftalerne. Men at man kan glemme blodprøve, det er vel egentlig ikke helt okay.
Jeg kan godt lide at have orden i mine aftaler og ting. Jeg vil derfor tage mig mere sammen og skriver noget mere i min kalender og at gemme henvisninger! Jeg må vist ringe til lægen og få lavet en ny.

Tja, sådan kan det jo gå for mig. Og jeg vil ikke lade det ødelægge min dag. Jeg har haft en god arbejdsdag, hvor jeg nåede en masse, og så skal jeg spise ude med Døvania-bestyrelsen i aften. Jeg glæder mig.

Ingen kommentarer: