torsdag, december 31, 2009

Goodbye, 2009....

I dag er det allersidste dag i 200érne - jeg kan stadig huske helt tilbage til 1999, hvor de fleste var bekymret over hvordan omvæltning fra 1990érne til 2000 skulle foregå uden problemer, og det gjorde det også.
Og det blev til de sidste ti spændende og meget udfordrende år, for mig, da det blev en forvandling fra en ung teenager til en ung kvinde med en endt uddannelse, kæreste, en lejlighed, et arbejde og masser af rejseoplevelser. Jeg er nået til den del af livet, hvor jeg er tilfreds, men vil naturligvis stille mig noget mere om et par år i form af opbygning af uddannelse og flere større rejser i verden.

Jeg er rigtig glad for de sidste ti år, som har formet mig til den, jeg er i dag.

Nu skal jeg ude og nyde den allersidste dag, men det bliver ikke et brag af en stor fest med en stor stil. Det behøver jeg ikke.
Alle (nej, de fleste) har måske behov for at føle, at de skal feste i stor stil med smoking eller smarte kjoler for at fejre årets sidste dag med middag og det hele. Det har jeg ikke. Jeg har aldrig følt, at nytårsfest er årets FEST. Jeg vil naturligvis gerne til en fest med nogen venner og skåle sig til det nye år, ja. Men at tro, det er årets fest. Det er det ikke.
Men det er dejligt, at alle har forskellige måder at fejre nytåret på, nogen vil gerne være alene, nogen nøjes med at være to, nogen fejrer med nærmeste venner og nogen vil gerne til en stor fest med 50 stk. bekendte.

Jeg skal til noget anderledes i år. Jeg skal være på arbejde fra kl. 12 til 22, derefter skal jeg hjem. For Mette holder en lille fest med sine veninder, og hun vil gerne have mig med og springe i det nye år sammen. Det gør jeg så.
Men det bliver nok underlig stemning, hvor jeg bare kommer hjem kl. 22.3o og være med til en fest, der har været i gang siden kl.18 med middag og det hele.
Men det er okay. Jeg har også selv valgt at være på arbejde nytårsaften, og om det bliver en god dag trods alt, det tror jeg faktisk, det bliver. Jeg ved at der er nogen på arbejde som bliver glad for bare den mindste detajle. Bare nogen er glad, så er jeg også glad.

Og forresten, tillykke med dagen, lillebror. Min lillebror bliver altid fejret på årets sidste dag af hele verden. Og dét der er ikke specielt, synes jeg. Men han har fødselsdag og vi kan ikke ændre det.

HAPPY NEW YEAR

Ingen kommentarer: