mandag, juli 05, 2010

Pædagogseminariet mindes.....

Nogle gange får jeg altså de allervildeste lyst til at læse igen. Jeg har jo talt om at læse videre, og ved stadig ikke hvad det skal være.
Men her til aften, hvor jeg tog mig sammen og gennemser alle mine noter/materialer fra pædagogstudiet - ja, dem har jeg stadig, efter to år. Og de fylder alle ti mapper.

Tænk jer, ti fulde mapper med noter og forskellige materialer om pædagogisk/psykolgisk, KOL (Kommunikation, Organisation og Ledelse), A fag som inkludrede idræt, billedkunst, dansk og naturfag, socialfag, sundhedsfag og projekter gennem alle 7 semestre. Og jeg fik et mindre chok, da jeg erfarede at jeg havde tre hele mapper kun af pædagogisk/psykologisk materialer.
Helt ærligt. Nu har jeg sorteret dem fra, og lavet om til en mappe, og måtte smide en masse materialer ud.

Jeg har vistnok svært ved at smide dem alle ud - for de kan stadig bruges, og jeg kan komme i tanke om dem, når jeg ser dem. Jeg gemmer alle mine projektopgaver, faglige og skriftlige opgaver og de gode noter, for det var først i pædagogseminariet, jeg var seriøs. Jeg kom næsten til alle timer, fik gode karakter og fandt min vej.

Men... 10 mapper?! Det var måske for meget, ja. Men nu har jeg reducerret mapperne ned til 5 mapper. Det er stadig meget, men måske skal jeg gennemse dem igen efterhånden.

Er godt nok overrasket over, hvor meget vi egentlig faktisk lavede og læste! Vi skal også huske at jeg havde praktik i to semestre, plus kun havde eksamenerog bacheloropgaven i det syvende semester, så det er 4 fulde semestre i de ni mapper.

Mon jeg er godt rustet til et studie igen - kan se gennem mapperne, at jeg da var godt forberedte og gemte alt. Tror jeg da. Hvis jeg finder ud af, hvilken vej jeg skal gå efter, så går jeg efter at studere igen i 2012. Forhåbentligt.

Ingen kommentarer: