søndag, juli 11, 2010

Så var det den VM! Vi ses om 4 år...

i Brasilien... Mon jeg skulle begynde og spare op til en tur til Brasilien, så jeg kan få oplevet en VM, og så i et fantastisk land, som jeg gerne vil opleve igen.


Et spansk jubel

Ja, så vandt Spanien endelig finalekampen. Det var helt fortjent, og jeg er ked af at jeg ellers håbede på, at Holland skulle vinde. Så snart kampen kom i gang, kunne jeg se at Holland ikke spillede et fair spil, så jeg skriftede til Spanien. En skam, det skulle ske i et forlænget spil, men sådan kan det jo ske - og godt målet kom i det 116. minut, og at det ikke endte med en straffekonkurrence.

Det var altså en lorte finalekamp, med mange dumme gule kort og det var bestemt ikke en kamp, jeg vil huske. Ikke på samme måde, som EM i 1992, hvor Danmark blev europemestre og vandt finalekampen over for Tyskland med 2 - 0,. Jeg husker kampens to mål, óg hele den stemning det var dengang. Det var vildt.
Jeg synes at bronzekampen i går mellem Tyskland og Uruayay var langt bedre, og et rigtig fodboldsspil, en meget intenst kamp.

Husker I EM i 1992? Det var helt vildt, ik?

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jeg må være ærligt at jeg ikke kunne husk EM 1992. Den tid var jeg ikke ret interesse i fodbold. Det kunne være at jeg så den i tv i et kort øjeblik, men ellers kunne jeg ikke husk.

Nu ærger jeg mig blå og gult over at jeg ikke opleve denne dag hvor Danmark vandt guldet.


Hvor var du, da Danamrk vandt guldet, Christina?

/Doug Klejs

christina sagde ...

Jeg var hjemme og så kampen! Med hele familien, mig, lillebror og forældre samt gæster. Det var helt vildt da DK vandt, og jeg og lillebror gik ud og legede lidt bold bagefter :)

1 1992 var jeg jo allerede gået til fodbold og helt skudt i fodbold, især Brian Laudrup