lørdag, oktober 09, 2010

en lille hilsen fra N.Y

Nu er det lørgen morgen klokken 7.45 og jeg er endelig udhvilet. De sidste par dage har jeg været færdig og så træt om aftenen. I går aftes valgte jeg at gå op i mit værelse tidligt og være mig selv, læse en bog og slappe af inden jeg sov og det gav åbenbart bonus! Dejligt, for det var meget tiltrængt.

Jeg har ikke været meget online, da interforbindelsen her er EDDERDÅRLIG, og det er jeg irriteret over, for jeg forventer at der skal være en god internet forbindelse, når et hotel tilbyder det. Jeg tror at det er deres måde på at få hotellets gæster til at bruge deres computere som står ved receptionen og det ER ikke billigt at bruge computerne, så jeg vælger at ikke benytte mig af dem. Men i dag ser det ud til at internetforbindelsen på min bærbare er okay.

Det har været dejligt at gense New York, men jeg glæder mig faktisk til at komme hjem. Det er jo ikke min ferie. Jeg er på arbejde hele tiden, også selv om jeg har set seværdighederne, været ude hele dagen i hele ugen og nået at købe lidt i går, er det meget anderledes i forhold til hvis jeg var i byen på egen hånd. Jeg er kontant træt, er ekstra (nej, ekstremt altid opmærksom på min bruger), tolker hele tiden, snakker hele tiden, går hele tiden og der er næsten ingen pauser her.
Det kræver virkelig MEGET at have en bruger med på i sådan en storby, og det har været en fed udfordring for mig, for jeg har set nye sider af vedkommende, men det har også krævet meget af mig. Jeg har ingen ressorucer tilbage (indrømmende) og jeg er slidet op. Det er en af grundene til at jeg har det arbejde, for der er udfordringer men at tage arbejdet med på en ferie - det er meget anderledes og ikke noget jeg vil sige ja til, før om to år. Og slet ikke i en så stor by igen. Men det kommer meget an på, hvad for en bruger man har. Og min bruger her, kræver rigtig meget. Hele tiden.

Så, ja jeg glæder mig til at komme hjem tirsdag morgen og have 6 dages fri. For det bliver bestemt tiltrængt.

Ingen kommentarer: