fredag, oktober 22, 2010

Odense

Lige om lidt tager jeg med toget mod Odense. Det er alt, alt for længe siden sidst jeg har været i Odense. Jeg skal besøge en god veninde i dag hvor der er dømt til hygge. Hun skal på arbejde frem til kl. 13, så jeg går lige rundt i byen først. Det gør mig ikke noget, da jeg engang har boet i Odense og kender byen godt. Jeg kan godt lide at komme der og se, om noget er forandret siden jeg flyttede til KBH.

Jeg troede at jeg ville savne Odense så meget da jeg skulle flytte til KBH, men det gør jeg faktisk ikke. Det er ikke fordi KBH er en større by med alle muligheder. Det har KBH selvfølgelig, men det er ikke lige det. Odense har ikke så mange unge døve, ikke en ungdomsklub, ikke en by hvor man kan danne sig et netværk (ikke på det tidspunkt jeg flyttede derfra), ikke en by hvor man evt. kan få et arbejde indenfor det pædagogiske og kan besøge venner eller bekendte helt spontant / lave frivilligt arbejde på samme måder hvis man bor i København. Det er forskellen for mig. Derfor savner jeg ikke at bo i Odense. Men jeg har haft nogle dejlige år der.
Det var i Odense, jeg havde startet min personlige udvikling. Det var der, jeg fik min uddannelse (HF og Pædagogseminariet). Det var der, jeg mødte Mads. Det var der, jeg boede sammen med Cathrine, og det var 3 dejlige år. Og der skete også meget andet imens jeg boede der. Men det kapitel er forlængst overstået, og nu kommer jeg videre i København hvor der sker meget andet godt - men det er til et rigtig godt udbytte for mig og personligudvikling.

Nå, men det er i dag jeg skal nyde Odense. I morgen er der talentshow - og jeg er frivillig hele dagen. Jeg VED at jeg bliver færdig når det hele slutter kl. 03.00 lørdag nat. Men jeg glæder mig. Jeg elsker at være frivillig og at være med til noget, der er spændende og nyt. Søndag venter der mig en fødsesdagsbrunch - og jeg kan kun glæde mig at der kun er 10 minutters fra min lejlighed.

God weekend, derude...

Ingen kommentarer: