mandag, april 11, 2011

Sprog mod alle odds....

Kan godt mærke, at jeg ikke har været en studerende længe. Her til aften har jeg været til et foredrag: "Sprog mod alle Odds", af Elisabeth Engberg Pedersen, da jeg syntes at overskriften lød spændende, og min BA-opgave havde lidt sprog med at gøre, så det kunne være sjovt at komme ud og lyttede til noget nyt eller spændende, eller hvad det var det, jeg håbede på.
Foredraget var i stedet meget på den lingvistiske vinkel, og det var jeg for træt til at høre om, netop i aften. Jeg troede at foredraget var mere nyt omkring tegnsprog, og dets betydning i vores samfund. Det blev også nævnt, men ikke i de sammenhænge, jeg havde tænkt på.

Sådan kan det være. Jeg håber at der kommer flere af den slags aftner, for jeg kan savne lidt at komme ud til foredrags og indtage nye og spændende indsigter til mig. Jeg savner af og til at være studerende, men ved at det ikke er tidspunktet nu. Jeg orker simpelthen bare ikke at skrive opgaver, at læse massive bøger og at skulle have selvdiscplin, ikke lige nu, i hvert fald. Måske engang i 2012, eller 2013. Håber og satser jeg meget på!

Ingen kommentarer: