mandag, august 09, 2010

Next stops...

På den seneste tid har jeg siddet og sukket efter at rejse lidt, bare være lidt væk fra Danmark og få oplevet lidt nyt fra verden. Jeg har ikke været ude og rejse i år. Har været i Belgien i påsken, men da var det til en fodboldturnering, på 3. år. Det føltes ikke som en ferie.

Nu har jeg derfor besluttet mig for at lave en prioritering i mine penge. Jeg overvejer at lave en opsparing, kun til rejser. De penge, jeg får fra arbejde på Absalon, kan jeg evt. starte med, og ser hvordan det går.

Mine næste rejsedestinationer bliver nogle forskellige steder i verden, og jeg håber at det bliver til noget. Jeg kunne godt trænge til noget nyt og kulturelt, især i 2011. 2010 bliver et meget fattigt-rejseår.

Jeg og Mette snakker om at bestille en pakkerejse til september, vi har ikke endnu bestemt hvor det skal være. Måske Mallorca, Egypten, Tyrkiet eller Grækenland. Vi vil gerne bare have en uges ferie, hvor vi nyder hinandens selskab, uden faste planer, sol og afslapning og god mad.


New York, 4. - 12. oktober 2010. Jeg skal til New York, for tredje gang på 5 år. Men det bliver ikke min ferie. Jeg er nemlig på arbejde, og fungerer som en ledsager på turen. Det bliver da en udfordring for mig at rejse som en ledsager, så det er meget heldigt at jeg har været i byen før. Men jeg glæder mig til at gense byen, og dens fede stemning.




Schwiez, omkring 4. - 16. november 2010. Der afholdes EM i futsal (fodbold) i Schwiez til november, og vi ved ikke endnu, hvem der skal udtages til truppen, som skal afsted og repræsentere Danmark.
Bliver jeg ikke udtaget, overvejer jeg at tage derhen og heppe på det danske landshold - og overvære hele EM. Skal naturligvis se, om økonomien bærer det, på så kort tid.





Slovakiaet, februar 2011. Der afholdes Winter Deaflympics i Slovakiet til februar, og Døvania arrangerer en fælles tur dernede, og har tilmeldt mig som en af de interesserede, som gerne vil være med på turen. Jeg synes, at det kunne være sjovt at overvære en vinter-OL. Jeg selv er ikke meget for vinter-aktiviteter og dyrker ikke meget af dem, så jeg skal bestemt bare nyde turen dernede og se forskellige sportsgenre.





Thailand, marts 2011. Jeg og min lillebror har givet mor en flybillet til Thailand, i anledning af mors 50 års fødselsdag. Vi skal afsted i 14 dage, sammen med mor, lillebror + kæreste, Mette og mig. Vi har ikke bestilt ferie endnu, men vi har talt om at tage afsted til marts, og nyde det gode vejr. Jeg glæder mig allerede, også selv om jeg sidst var der for et år siden. Tror at Thailand bliver en af de få lande, som jeg glædeligt besøger igen og igen.





Australien december 2011 til februar/marts 2012. Jeg og Mette har en stor drøm om at tage til Australien og opleve det store land. Vi havde en fed tur til USA, med en lejet bil, og det vil vi også gøre i Australien. Men vi regner med at både tage fly og bil, for at komme rundt i Australien. Vi er begyndt at spare lidt op nu, men hvis vi skal afsted, så skal vi spare virkelig meget op. Vi regner med at være 2 - 3 måneder væk, og evt. kombinere turen med to dages tur i Singapore, en-to uger i New Zealand, og måske en uge i Flippinerne. Men det er stadig bare på ide-basis. Jeg skal til at undersøge, om jeg kan få orlov fra arbejdet så længe, og så skal vi til at langsomt planlægge den lange rejse.
Og hvem ved... måske bliver det også til et par mere rejser, måske ikke. Det kommer jo meget an på økonomien. Desværre. Men så skal jeg til at prioritere. Jeg kan bare købe mindre tøj, og arbejde lidt mere :)
Ser frem til 2011, for synes nemlig at 2010 var/er alt for tørklagt.
Og det er heller ikke sikkert, at alle rejserne bliver gennemført. Men jeg håber.

2 kommentarer:

helle sagde ...

Åh sikken masse rejseplaner du har der! Ville lige tilføje at jeg anbefaler kraftigt at i besøger Boracay på Filippinerne og mindst en uge der (det slår Thailand!) og 2 dage i Singapore er slet ikke nok - der er de fedeste butíkker til gode priser så anbefaler jer 4 dage der :-)

christina sagde ...

Vi vil bestemt besøge Bocray når vi er på Flippinerne :)

Jeg tror at vi holder os til to dage i Singapore, da det ikke er formålet at handle tøjet der, i starten af vores tur. Vi bliver også nødt til at prioritere lidt, men meget kan jo ske på 1½ år.