mandag, august 02, 2010

August...

August er en måned, hvor det for mange mennesker, tit er en start på et nyt kapital i deres liv. Det kan være et nyt arbejde, uddannelse, skole, sport eller meget andet. Naturligvis kan man gøre det i marts, juli eller december. Men det er bare så typisk, at det sker lige efter ens lange sommer.

Og denne gang sker der ikke noget nyt for mig. Jeg har stadig det samme arbejde som sidste sommer, har skriftet ny fodboldklub tidligere i foråret, og skal ikke starte i en skole. Og det er faktisk okay. Jeg starter stadig et nyt kapital, bare på en anden måde. Jeg glæder mig til at komme rigtig i august, hvor det som sædvanligt sker en masse.
Jeg skal i gang med fodboldtræning igen, denne omgang med tolk på. I slutningen af august har vi landsholdssamling, og der skal vi have fundet ud af hvem der skal udtages til truppen, som skal til EM i Schweiz til november. Denne gang er det futsal, og det er ikke min stærke side. Men jeg vil naturligvis stadig gøre mit bedste, og komme med til samlingen. Bliver jeg ikke udtaget, bliver jeg ikke vred eller skuffet. Sådan er det bare. Jeg vil dermed, stadig være et vigtigt brik for holdet. Jeg skal stadig være der, og støtte for dem, som skal afsted.

En af mine gode venner skal til Italien, og studere der i ½ år. Hvilket jo er en kæmpestor udfordring for ham, og jeg er kun glad på hans vegne. Jeg ved og håber, at det næste halve år bliver så godt for ham på mange områder, såvel godt og dårligt. Det bliver selvfølgelig trist at vi ikke har vores onsdage, men så vil jeg glædes ved at tænke på at han får oplevet meget nyt der.
Og hvem ved, måske finder jeg noget nyt at lave om onsdagen - der er heller ikke fodboldtræning om onsdagen i efterårssæsonen. Ironisk nok!

Resten af august går ud af sig selv. Arbejde, venner, kæreste, fest, fodbold, Absalon, landsholdsamling, pride, 1866, bryllup, lidt ekstra arbejde, og lidt af hvert..

God august - det er som regel en god måned. En god begyndelse på så meget.

Ingen kommentarer: