torsdag, december 23, 2010

23. december

Christinas jul

Hvordan er det lige, jeg holder jul? Jeg plejer at holde jul med far den 23. for at bytte gaver og så spiser vi nogen god mad og nyde aftenen, uden at det sker noget vildt. Den 24. kører jeg og lillebror til Ejstrupholm, en lille by i midtjylland for at hilse på vores bedsteforældre og spiser frokost hos dem og ønske dem god jul, så kører vi videre til mor i Silkeborg og holder jul der.
I år skulle det gerne være planen, men nu sneer det jo helt vildt og jeg ved ikke hvordan det står til i Jylland, så vi må se om det kører efter planen, ellers må vi tage det som det kommer.

Jeg skal her om lidt tage afsted til hovedbanegården. Det venter mig sikkert en kaotisk tur, for mange mennesker og massevis af timer i tog, men jeg glæder mig nu til at komme afsted, at komme hjem til familien og holde lidt jul. Jeg kommer ikke tit hjem, så derfor er det altid dejligt at komme hjem, især til juletid.

I aften får vi ikke julemad hjemme hos far, det gør vi aldrig for så bliver det ikke så spændende i morgen. Vi spiser i stedet altid noget lækkert, og jeg er spændt på hvad det bliver i aften.
I morgen bliver det til nogen flæskesteg, kartofler, brune kartofler, brun sovs og rødkål. Lækkert, med ris la mande. Og så hygge, snak, gaver og måske rafle-leg. Vi plejer at lege rafle-pakker hvert år, men det er forskelligt om vi gør det den 24. eller 25.
Vi synger ikke julesang eller danser rundt om juletræet. Det har jeg selv aldrig brudt mig om. Jeg synes det er fint at vi bare hygger os i stuen.

I år tager jeg hjem dem 26., fordi jeg ikke har juleferie, og skal allerede på arbejde igen på mandag, ikke så fedt, men sådan er det i år. Man får ikke ekstra fridage i år, overhovedet ikke. Men bare det bliver tre herlige dage sammen med familien, så er resten faktisk ligegyldigt. Men glæder mig dog til gaverne, det kan man aldrig lade være med, ik?

1 kommentar:

Tina sagde ...

Håber du når frem til din familie i jylland.

Glædelig jul til dig og din nærmeste.

Knus