lørdag, december 18, 2010

Julestemning her og der...

Kan mærke at julen nærmerer sig med et hastværk. December måned er gået hurtigt, og denne her weekend er dømt til total julehygge, hvor jeg i går jo var på julemarked på Christiania, og vi besluttede os for at være hjemme og hygge os videre med risengrød, en film, spil SKIPBO og lidt honningskager som vi købte på julemarkedet.




Og det var ikke nok. Vi fik nemlig også et dejligt julekort fra familien Klejs Madsen i Århus. Tak for det. I morges vågnede jeg tidligt for at se KLOVN i biografen. Ja, jeg gjorde det alligevel og det blev da en fin oplevelse. Jeg foretrækker stadig filmen med undertekster, men syntes at jeg skulle prøve det, før jeg kunne sige min mening. KLOVN - the movie er rigtig sjov, og jeg fik grinet meget. Da jeg var i biografen, gik de andre lidt rundt og snakkede om at de skal på juleindkøb efter filmen, og ja det kunne man også mærke på andre folk henne i byen da jeg skulle cykle hjem efter biografen.

Det er jo den sidste uge inden juleaften, og folk får bare trvalt med  gaverne, indkøb af mad eller nå de sidste forberedelser. Jeg skal ikke specielt meget, da jeg har været tidligt ude i år, og det har jeg været glad for. Jeg kan i stedet nyde den sidste uge, uden at tænke på at jeg jo mangler at købe en gave. I stedet bruger jeg tiden på at hygge mig. I aften står det på Absalons julefrokost, hvor jeg som sædvanlig skal arbejde, i morgen får vi tvillingerne på besøg.

Husk nu at nyde tiden - og ikke have travlt, for det er ikke det, julen handler om. Det handler om, at vi nyder hvert øjeblik. Gaverne er ikke det vigtigste. Bare vi er sammen med andre.

Ingen kommentarer: