lørdag, december 25, 2010

Dagen derpå efter alt juleræset...

Første juledag er bare en dovnedag. Mor går rundt og forbereder lidt til en mini-julefrokost for os tre, hvor vi skal have en hygge-eftermiddag med god mad (ja, igen!) og rafleleg med masser af minipakker.
Jeg regner med at vi også afsætter lidt tid til at gå en lille tur, det skinner lidt dejligt udenfor og man skal da udnytte det.

Vi havde en dejlig dag/aften i går. Vi nåede det hele, og alligevel havde vi ikke travlt. Lillebror kom og hentede mig ved 12 tiden hos far, vi kørte til Ejstrupholm og spiste frokost hos vores bedsteforældre hvor vores onkel også kom. Frokosten var som altid lækker, og vi blev mætte. Det var rigtig dejligt at se dem igen, da det desværre sker alt for sjældent at jeg kommer og besøger dem.
Klokken 17 var vi hos mor og slappe af, og spiste først ved 19.30 tiden. Vi tog det hele med ro, og havde ikke noget bestemt at nå. Da vi blev færdige med maden, var vi alt for mætte! Derfor skulle rislamende vente ca. en times tid, før vi kunne spise LIDT igen. Lillebror løb med gevinsten - ØV! Jeg havde selv håbet det blev mig. Ja, det er mere mig som er et barn ved jul end lillebror er. Klokken 22.50 kunne lillebror åbne årets første gave under mors juletræ, og vi havde det hyggeligt imens, med lidt slik og chokolade på bordet, drikkelse, snak, og julehilsen med hele Danmark.
Vi blev nok færdige ca. 00.30 tiden og kunne bruge resten af tiden på at nyde gaverne, snakke, hygge og være popmætte. Ja det var vi virkelig.
Jeg har fået virkelig nogen fede gaver i år - det får jeg nu hvert år. Fik igen de Hummel sko, så nu har jeg to par, helt vildt! Bare i en anden farve, samt to bøger, to t-shirts, stegepande, to tallerkener, 4 stk. Bjørn Borg boxershorts og 400 kr. (nogle af gaverne er en fællesgave).
Billederne af gaverne kommer senere, når jeg er i København igen, havde glemt at tage stikket til kameraet med. Typisk.

Så er jeg også færdig med min egen julekalender. Det var faktisk sjovt at skrive hver dag, og takket være interviews, så har jeg kunnet kommet med indlægs hver dag. Det blev til nogen forskellige indlægs, og personligt kunne jeg bedst lide adventsspeciale og interviews om julen, men måske blev det for meget JUL i min kalender. I mellemtiden har jeg fået en anden ide til bloggen i 2011, som jeg senere vil præsentere om.
Jeg vil takke julekalenderen af, og vende normalt tilbage (næsten da!), og især vil jeg takke dem, som gerne ville være med. Olivia, Mette B., Bilal, Bilge, Christian, Søren, Elisa, Palle, Max, Mads, Sofie, Simone, Jais og Inge Lise.

Glædelig førstejuledag!

2 kommentarer:

by NANA MARIE sagde ...

Har vist aldrig set en, der var så jule-aktiv i ens blog! :D Ros og high fives til dig - især at du gennemførte projektet med glans :D

Bilge sagde ...

Din blog ser rigtig spændende, jeg begynder at følge med :) Selv tak,Christina..... :))